vineri, 11 octombrie 2019

Doi nepoți și un low - cost






-           Cami,  vine  bunuʹ  mâine  acasă,   știai?
-                      Da,  știam,    eu  i-am  luat  biletul  de  avion,  răspund  eu,  fără să-mi  întorc  privirea  spre  Darius  și  Yannis,  nepoții  mei, ocupată  fiind   cu  niscaiva  treburi  gospodărești.
Pentru  ei,  eu  sunt  Cami.  Omul  meu  este  bunu.  Dacă-i  întrebi  de  ce  nu-mi  spun  și  mie  bunică,  dau  din  umeri.  Așa  m-au  pomenit  ei pe  mine,  așa  i-au  auzit  pe  toți  cei  din  jur  strigându-mă  și,  probabil,  li  s-a  părut  amuzant.  Nu    supăr  ba,  dimpotrivă,  mi-e  drag  să-i  aud.  S-or  corecta  ei  când  vor fi  mai  mari, presupun,  până  atunci,  însă,  interogatoriul  continuă:
-           Cum  adică,  tu  i-ai  luat  biletul  de  avion?  El  cu ce  mai  vine  acasă?
-          Cu  avionul.
-          Fără  bilet?
-          Păi,  are  bilet, nu  ți-am  spus?
-          Ai  zis    tu  l-ai  luat,  rămâne  Darius  nedumerit.  Adică  biletul  e la  tine?
-                      Maaamiii,  începe  Yannis,  cel  mic    bâzâie,  nu  mai  vine  bunuʹ    i-a  luat  Cami  biletul!
-                      Nu-i  la  mine, măi,  pămpălicilor,  e  la  el.  Adică,  eu  l-am  cumpărat  online  și  i l-am  trimis, că  el  nu avea  timp.  Vine,  vine,  n-aveți  grijă.
-                      Și  ne  aduce  cădouri?  insistă  Yannis,  liniștit  de-acum  în  problema  biletului.
-                      Nu  știu,  depinde  ce  bagaje  are,  dacă  are  loc,    mănâncă  limba  și  pe  mine,  inconștientă  fiind  de  impactul  pe  care-l  au  vorbele  mele  asupra  lor.
-                      Păi,  avionul  nu  este  mare?  Cum    nu  aibă  loc  motocicleta  și  mașina  de  pompieri,  în  ditamai  avionul?  nu  se  dau  ei  bătuți.

foto  din  arhiva  personală

M-am  șters  pe  mâini,  m-am  trântit  pe  scaunul  din  bucătărie  și  m-am  apucat    fac  educație  socială  cu  cei  doi  năpârstoci:
-                       Bunuʹ  vine  cu  un  zbor  low-cost   și  bagajul  acceptat  este  destul  de   neîncăpător  pentru  tot  ceea  ce  vreți  voi      aducă:  și  jucării,  și  praline,  și  adidași  cu  echipa  de  la  Dortmund!
-             Ce  înseamnă  ou-cos? ochișorii  de  mărgele  ai  lui  Yannis  s-au  fixat  asupra  mea  și  mi-am  dat  seama    ce-și  face  omul  cu  mâna  lui  se  cheamă  n-ai  decât    dai  explicații,  Cami,  dacă   n-ai  avut  lacăt  la  gură. 
-                      Acum  câțiva  ani,  biletele  de  avion  erau  foarte  scumpe  și  oamenii  nu-și  permiteau    le  cumpere.  Călătoreau  doar  cu  trenul  sau  cu  autobuzul,  dar,  uneori,  erau  necesare  câteva  zile, ba  chiar  câte  o  săptămână  ca    ajungă  la  destinație.  Și  atunci,  companiile  aeriene,  adică  cei  care  se ocupă  cu  avioanele,  am  tradus  eu,  au  pus  la  punct un  sistem  în  care  biletele    fie  mai  ieftine,    călătorească  mai  mulți   oameni  cu  avionul  și    ajungă  mai  repede  acasă,  la  nepoți,  cu  cadouri.
Recunosc,  am  fost  tare  mândră  de  explicațiile  mele  și  foarte  convinsă    i-am  dat  de  capăt.  Rău,  foarte  rău am  fost  convinsă.
-                       Cum  adică  bagaj  acceptat?  Unde  intră  bagajul?  Avionul  are  portbagaj ca  Fordul  lui  tati?  Darius  este  la  școală,  nu  la  grădi,  ca  frate-său,  așa    vorbește  corect,  dar,  din  păcate  pentru  mine,  tot  atât  de  mult.
-                      Are  un fel  de  portbagaj,  dar  trebuie    plătești  în  plus  dacă  vrei    pui  acolo  un  bagaj  mai  mare.  În  schimb,  poți  lua  un  bagaj  de  mână,  unul  mai  mic,  gratis,  pe  care  să-l  pui  cu  tine  în  cabină.
-                      Cât  de  mic?
-                     Fix cât  tine,  Yannis,  când  te-a  adus  barza,  adică  55x40x20.



-                     Un  bebe  de  bagaj,  mormăie  el,  construind  un  castel  din  piese  Lego, așezat  turcește  pe  covor.
-                     Da,  cam  așa  ceva.  Ei  bine,  trebuie      mai  spun    o  cursă  low-cost  înseamnă    avionul  va  zbura  fără  oprire,  fără  escală  se  zice,  iar  bunuʹ  va  ajunge  mai  repede  în  țară  decât  cu  un  avion  obișnuit,  care  face  curse  mai  lungi  și  se oprește  și  în  alte  aeroporturi. 
-                     Hm,  de  ce  nu  a  plecat  mai  repede  de  acolo,    ajungă  aici  azi,  nu  mâine?
-                     Pentru    aceste  zboruri  au  program  limitat.  Ăsta  este  unul  dintre  dezavantaje,    știți.  Și  se  poate    mai  și  întârzie,  pentru    un  singur  avion  face  mai  multe  curse  pe  zi.
-                     Nu  se  strică?  Eu  m-am  jucat  prea  multe  zile  cu  aceeași  mașinuță  și  i-au  căzut  roțile.
-                     N-avea  grijă,  nu  se  strică.
-                     De  unde  are  bunuʹ  bebe  de  bagaj?  nu  se  lasă  Yannis.    geamantul  vostru  ăla  de  după  dulap  e  mare-mare,  cât  tine  de  mare.
-                     Mai  știi    ți-am  spus    am  cumpărat  biletul  de  pe  internet?  Ei  bine,  există pe  internet un  magazin  care  vinde  bagaje  de  avion  și  accesorii  de  călătorie,  numit  Travelkit.   De  obicei,  bunicul  merge  cu  Wizz  Air  și  atunci  i-am  cumpărat  bagaje  de  mână  Wizz  Air,  ca    nu  aibă  probleme  la  aeroport. 



-                     De  ce  nu  ai  cumpărat  două?
-                     De  ce  două,  ce    facă  cu  ele?
-                     Unul  în  cabină  și  altul  la  picioarele  lui.  Ai  uitat  când  am  venit  de  la  țară și  a  pus  tati  o  geantă  în  portbagaj  și  una  la  picioarele  noastre,  sub  banchetă?  Dacă  avea  două  bagaje,  putea    aducă  mai  multe  cădouri.  E  vina  ta,    știi!
-                     Tocmai  ți-am  spus    nu  are  voie  decât  un  bagaj  mic  și,  oricum,  nu  are  loc  la  picioare.  Din  păcate,  cursele  astea  au  spațiile  dintre  scaune  mai  mici,  ca să  încapă  mai  multe  rânduri  de  scaune,  deci  mai  mulți  oameni. 

foto din  arhiva  personală

Vreo  câteva  secunde  a  domnit  liniștea.  O  liniște  adâncă,  binefăcătoare  ca  o  mângâiere  de  catifea,  dar  care  știam  din  experiență   că  nu  aduce  nimic  bun.
-                     Dacă  nu  au  loc  la  picioare,  de  ce  nu-i  lasă  cu  bagajele  în  brațe?    bunuʹ  e  puternic,  îl  poate  duce,    și  pe  noi  ne-a  luat  în  brațe  pe  amândoi  odată.
-                     Cami,  ce  înseamnă  sistem  cu  bilete  mai  ieftine?

 Articol  scris pentru  SuperBlog  2019



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu