sâmbătă, 7 martie 2020

Dragul meu ...


Dragul meu,

                        Sper  din  suflet  ca  scrisoarea mea    te  găsească sănătos  și  binevoitor,  așa cum  sunt  și  eu  în  momentul de  față.
            A  trecut  ceva  timp de  când  nu  ți-am  mai  scris  dar, crede-mă  când  îți  spun,  am  fost  extrem  de  ocupată.  Nu    nu  m-ai  crede,  sunt  sigură    o  faci, pentru    ultima  dată  când  te-ai  îndoit  de  mine  ai  avut  nevoie  de  două  săptămâni,  o  brățară  filigranată  de argint  și  trei  cutii  de  praline  elvețiene  ca să  te  iert.
            În  fine, să  nu  ne pierdem în  povești  vechi ...
            Ca o  soție  iubitoare  și  cumsecade  ce  mă aflu,    știi    am primit  banii  de  la  tine  și  m-am  apucat  imediat  de renovat  micuța  și  cocheta  noastră  casă.
            Închipuie-ți,  dragul  meu,  ce  a însemnat  pentru  o  femeie  singură și  delicată  ca  mine,    caute  cele  mai  bune  materiale,    tocmească  meșterii  potriviți  și    supravegheze  discret  și  cu  tact,  cum  altfel?,  doar mă  știi!,  toate  lucrările.
            Ca    nu  mai  vorbim  despre  ideile  de  reamenajare,  care  nu  mi-au  dat  voie    dorm  și eu  liniștită  măcar  o  singură  noapte  dată  de la  Dumnezeu.  Doar  toată  viața  mi-am  dorit  să  fiu  recunoscută  drept  home decor  influencer.  N-a  fost  să  fie, ce  să-i  faci,  nu  toată  lumea  înțelege eleganța  și  utilitatea  conceptului  meu.  Deși,  recunosc,  asta  a  fost  cea  mai  distractivă  parte.
              începem  de  la  început,  după  cum  spune  poetul.  Cum,  care  poet?!  Mai contează?
            Știi,  desigur,  care  este  cea mai  importantă  încăpere din  casă,  nu-i  așa?
            Da, da,  ai  dreptate,  bucătăria.
            Păi,  nu  acolo  ne  petrecem  noi  doi  după-amiezele, după serviciu,  vorbind  vrute  și  nevrute, în  timp  ce tu  gătești  și pentru  noi,  și  pentru  mama? Că ea, săraca,  nu  mai  poate,  deh,  e  bătrână!
            M-am  gândit  eu, m-am perpelit  eu  ce  m-am  învârtit  și  am  ajuns  la  concluzia  că,  negreșit,  tu  meriți  ceea  ce  este  mai  bun.  Deci,  super bucătărie    fie!




            Am început  cu  pereții.  Păi,  nu  ziceai  tu    albul te  deprimă  foarte  tare?  Lasă,  dragule,   am  rezolvat:  culoarea  oului  de  rață, vernilul  acela după  care  te-ai  topit  când  ai  văzut  noua  mașină a  vecinului,  îmbracă  acum  pereții  noștri.  Mult  am bântuit,    știi,  după  noua  noastră  mobilă  de  bucătărie,  care, musai,  trebuia  să se  potrivească  perfect  cu  sistemele  încorporabile  de  la  Franke.  Cum,  care  Franke?  Pfuiii,  principalul  furnizor  de  sisteme  încorporabile  pentru  bucătării  casnice,  ai  înțeles?
            Suprafața  de  lucru,  Stone  by  Franke,  îți  dă,  pur  și  simplu,  fiori  la  atingere.  Netedă  și  ușor  de  curățat,    doar  n-o    stai  toată  seara    faci  curățenie,    mai  am  nevoie  și  eu  de  prezența  ta  ocrotitoare!




            Conform  celor  mai  moderne  tendințe,  plita  și  chiuveta  sunt  montate  una  lângă  cealaltă,  nu  una în  fața  celeilalte,  așa  cum  aveam noi  în  vechea  bucătărie.  Nimic  mai  simplu  și  mai  de  folos  decât  chiuvete  de  bucătărie  asortate  cu  o  plită  Franke.  Ca  să știi,  chiuveta pe  care  am  ales-o  este  din  ceramică,  mai  dură  ca  metalul,  rezistentă  la  zgârieturi, că  te  știu  eu  ce  neatent  ești  și  super-igienică. 
            Iar  plita  ...  ce   mai ...  aaa,  un  amănunt:  este  o  combinație  între  plita  cu inducție  și plita  cu  gaz,    n-am  fost  foarte  sigură  de  preferințele  tale.  Și  are  finisaj  mirror,    știi,  ca  oglinda  fermecată  din  poveste.  Minunata  ta  tocăniță  de  pui  se  va  găti, practic,  singură,  la  un  asemenea  nivel,  nu crezi?
            Dar  știi  care  este  cel  mai  cel  accesoriu? 
În  mod  normal  ai  avea  dreptul  la  trei  încercări,  dar  eu  nu  mai  am  răbdare  și  sar  peste  ele:  hota.  Hotă  Franke,  evident,  in-vi-zi-bi-lă!  Da, da,  vorbesc  serios,  nu  glumesc:  când  nu  este  folosită,  este  ascunsă  sub  blat  și  o  poți  ridica  printr-o  simplă  atingere.  Se  curăță  dintr-o  singură  mișcare,  nu  ocupă  spațiu  și  nu  face  zgomot!
Am  ajuns  și  la  cuptor,  cum  altfel?,  cuptor  Franke.
            Datele  problemei  sunt  mult  mai  serioase  acum,  cu  noua  tehnologie  dinamică  de  gătit  -  Dynamic  Cooking  Technology -  adică  DCT,  care îți  va permite    gătești  ușor,  mai  multe  feluri de  mâncare,  în  același  timp,  fără a  afecta  aromele  și  gusturile. 
            Ei,  ce-ți  spuneam  eu?  Meriți  ce-i mai  bun, dragul  meu!



            Nicio  scuză  nu  mai  ai  acum,    nu  mai aud  că nu    poți  răsfăța  cu  sosul  ăla  incredibil  de  ceapă  caramelizată  și  gem  de  prune,  aruncat  peste  o  bucată  serioasă  de  ceafă  de  porc ... mmmm ...că  durează  prea  mult,  că trebuie    te  trezești  devreme,    mai  ai  și  de  spălat  aragazul  ....  nu, tată,  nu  mai  merge!
            Uite,  ca să  nu  zici  tu    eu  nu  te  iubesc,  m-am  hotărât    te  ajut:  dat  fiind  chiuveta  incredibilă  situată  chiar  lângă  plită,  tu  speli  plita  și  cuptorul  și  eu  îți  clătesc  buretele  de  spumă  și  de  mizerie.  Ei,  ce  zici,  nu  sunt  eu  o  dulceață  de  femeie???
            La  sfârșit,  m-am  uitat  cu  mare  atenție  la  noua noastră  bucătărie.  Îi  lipsea  ceva și  nu  știam  ce.  
           M-am  dumirit  în  cele  din  urmă:  o  mică  frapieră  din  inox  și  sticlă,  așezată  cochet  pe  blat,  pentru  o  sticlă,  două  de  bere  sau  de  vin,  depinde  ce gătești  în  seara  respectivă.    eu  îți  respect  deciziile,  nu    bag!
            După  cum  spuneam, dragule,  am  fost  ocupată! 
            Te  pup  dulce  și  te  aștept  cu  drag  acasă,    pui  în  valoare  toate  aceste  minunății!

Semnez,
soțioara  ta  devotată
           

           
           

           
           


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu