joi, 17 octombrie 2019

Gadget-urile și cu mine


              Prima  și  prima  dată,  am  intrat  pe  Dex  online    văd  ce  înseamnă  gadget. Tot  nelămurită  am  rămas  și  după  cercetarea  mea  îndelungată,  așa    am  purces  la  descoperire  de  una  singură:  adică,  ceva  de  genul  calculatorul  este  sau  nu  este  gadget? întrebare  întrebătoare  cu  care  mi-am  bombardat  colegii,  prietenii,  soțul  și  adolescentul  din  dotare.  Unii  s-au  prefăcut    gândesc  adânc,  alții  au  dat  din umeri,  iar  ceilalți  au  râs  cu  superioritate:  evident  că  da!   Unul  singur,  adolescentul  meu,  și-a  dezlipit  nasul  din  FIFA  și  m-a  întrebat:

-           La  care  calculator  te  referi:  la  ăla  de  birou  pe  care  aduni  și  scazi,  sau  la  PC?
-          La  amândouă!
-                      Hm,  PC-ul  nu  cred,  mai  degrabă  accesoriile  pentru   el,  dar  de  celălalt  aș  fi mai  sigur  că  da,  este  gadget. Dar  nici  nu  bag  mâna  în  foc  pentru  asta. 
-                      Accesorii,  care-s  alea?
-                      Păi,  să  vedem:  tastatura,  mouse, boxe.  Ai  înțeles  acum?
-                      Deci,  ceea ce  atașezi  ca  să-l  poți  folosi  în  condiții  optime, nu?
-                      Aproximativ!  A,  chiar  și  un  scaun  de-ăla  șmecher  de  gaming,  după  care   plâng  de  șase  luni,  tot  gadget  este.





-                      E  valabil  și  pentru  telefon?
-                      Da,  sigur  că  da.
-                      Înseamnă  că  eu  ți-am  cumpărat  un  gadget,  când  ți-am  făcut  cadou  bateria  aia  externă.
-                      Serios!?  Mai  ai  curaj  să  amintești  de  ea?  se  strâmbă  el  și,  drept  pedeapsă,  își  pune  căștile  și  mă  ignoră  cu  desăvârșire.
Nu  reușesc  și  pace  să-i  înțeleg  pe  tinerii  din  ziua  de  azi.  Păi,  să  vedeți  dacă  nu  am  eu  dreptate:  m-am  gândit  să-i  fac  o  surpriză  și  să-i  cumpăr  o  baterie  externă,  dat  fiind  că  ori  de  câte  ori  îl  sun  și  dumnealui  se  află  afară,  cu  gașca,  în  parcul  de  pe  malul  Jiului,  operatoarea  aia  nesuferită  începe  să  recite:  momentanabonatul  nu  poate  fi  contactat,  vă  rugăm  reveniți.  Instantaneu,  tensiunea  mea  o ia  razna,  gândind  că  o  face  intenționat,  consumând  bateria  telefonului  ca  să  nu  îl  pot  apela.  Și  m-am  pus  pe  căutat  și  am găsit undeva,  pe  un  site,  o  baterie  externă  drăguuuțăăă,  delicatăăă,  frumoasăăăăă,  în  formă  de  sticluță  de  parfum  pentru  femei.  Nu-i  vorbă,  erau  și  în  formă  de  ruj,  dar,  parcă,  totuși  ...

Am  comandat,  am  plătit,  în  două  zile  am  primit  și,  triumfătoare, m-am  prezentat  la  el  în  cameră:
-                       Să  nu  mai  îndrăznești  să  spui  că  nu  ai  baterie  la  telefon,  poftim,  ți-am  luat  una  externă,  modernă  și  haioasă,  și-i  întind  obiectul  cu  pricina.
Acum,  capacul  sticluței  este  roz,  dar  fața  lui  s-a  făcut  stacojie  de-a  dreptul,  de  m-am  speriat  naiba  de  vreun  atac de  apoplexie,  ceva.
-                       Și  tu ...  tu  ți-ai  închipuit,  cumva,  că  eu  mă  duc  cu  așa  ceva  afară? sughița  el.  Dintre  toate  formele,  mărimile,  puterile,  culorile  de  baterii  externe  existente  în  lumea  asta,  tu  îmi  iei  mie  una  de  fetițe???!!!  Mai  bine  renunț  la telefon,  că  fără  el  supraviețuiesc  afară,  dar  cu  chestia  aia ...  brrr,  nici  să  mă  uit  la  ea  nu  pot,  dar  să  o  mai  și  ating!

Ca să  nu  mai  vorbesc  de  reacția  fiului  cel  mare,  când  s-a  întors  de  la  serviciu  și  i-am  povestit!
-                       Ha,  ha, ha!  Te-ai  pomenit  și  tu  în  contemporaneitate,  cu  tehnologia  la  tine  acasă    și  ai  vrut  să  mai  și  claxonezi,  ha, ha, ha!  Ce-o  fi  fost  în  capul  tău  habar  n-am,  nu  te  uiți  la  el  că  este  acum   ditamai ...  nici  copil,  nici  bărbat,  născut  cu  virtualul  în  brațe  și  hrănit  cu  lapte  direct  de  la  smartphone,  iar  tu  îi  cumperi  ...  sticluțe  de  parfum!  Și  feminine,  pe  deasupra!

-          Dar  tu  știi  ce înseamnă  gadget,  dacă  tot  ești  așa  de  deștept?
-                       Ok,  fii  atentă!  și  degetul  lui  arătător  de  la  mâna  stângă  se  ridică  automat  și  amenințător  spre  mine,  întocmai  cum  se  ridică  al  meu  în  direcția  lor,  însoțit  de  cuvintele: toată  ziua  vorbesc  și  degeaba  vorbesc,  că  nu  se  prinde  nimic  de  voi!  Mai  știi când  te-ai  împrăștiat  pe  covorul  din  sufragerie,  împiedicată  de  cablul  de  alimentare  al  telefonului,  iar tata  ți-a  cumpărat  un  cablu  USB  scurt,  un  adaptor, ca să  împuști  doi  iepuri  dintr-o  dată:  îți  scrii  minunile  tale  pe  laptop  și  îți  încarci  și  telefonul,  în  același  timp,  fără  să  se  mai  întindă  de  la  un  cap la  altul  al  camerei  cabluri  interminabile  și amenințătoare  la  integritatea  ta?  Ăsta  este  un  exemplu  de  gadget  simplu,  special  conceput  să  elimine  disconfortul  și  să-ți  ofere  serviciul  dorit.



Ca  să  nu  mai  vorbim  de  maratoanele  tale  de  seriale  online,  care  încingeau,  la  propriu,  vechiul  tău  laptop  și  ți-am  adus  un  cooling  pad,  iar  acum  stai  popândău,  duminică  seara,  în  vârful  patului  și  te  uiți  la  seriale  nestingherită. 
Din  categoria  accesorii  laptop face  parte,  să  știi,  și  geanta  mea  aia  nouă,  pe  care  mi-am  cumpărat-o  mie,  nu  ție,  pentru  laptopul  meu,  nu  al  tău,  dacă  pricepi  aluzia.

De  dincolo  de  pragul  camerei  sale,  mezinul  îi  făcea  semn  către  căști. 
-                       Dacă  vrei  și  un  exemplu  negativ  pentru  tine și  pozitiv  pentru  noi,  gândește-te  la  căștile  pe  care  ni  le  punem  pe  urechi,  ca  să  te  lăsăm  să  strigi  în  voie,   fără  să  te  întrerupem.
-                       Gata,  gata,  am  înțeles!  Iar  aluzia  ta,  hmmm  ... habar  n-am  despre  ce  vorbești!  Ce geantă?  Care  geantă?  Nicio  geantă!

Și  așa  se  face  că,  tobă  de  tehnologie  și  soluții  IT,  aseară,  după  ce  i-am  pus  omului  meu  mâncarea  preferată  în  farfurie  și  am  așteptat  cuminte  să  termine,  m-am  pus  pe  turuit:
-           Dragule,  să  știi  că  îmi  trebuie  gadgeturi  noi!
-          Ce-ți  trebuie?  se  crucește  el.


-                      Gadgeturi,  dragă,  nimic  nu  știi! În  ce  lume  trăiești?  Adică,  periferice  PC: carcasă  Spacer,  mouse  și   tastatură,  că  cele  vechi  sunt  depășite  și  nu  mai  putem  trăi  în  afara  tehnologiei,  dragă,  că  ne  râd  copiii!


Articol  scris  pentru  SuperBlog  2019







            

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu