duminică, 27 octombrie 2019

Vitamine și nepoți


         Din  fire,  eu  sunt  mai  leneșă,  mai  pisicoasă. Îmi  place  nepermis  de  mult  să mă cuibăresc  sub  plapuma  caldă,  cu  o  carte  și  o  cană  de  ceai,  sau  cu  laptopul  în  brațe,  fan  declarat  al  maratoanelor  de  seriale  polițiste.  Ce  alergat,  ce  plimbări  lungi  în  natură,  ce  exerciții  fizice  visați?  Sunteți  invitații  mei  dacă  vreți,  dar  eu  nu,  mulțumesc.          
În  schimb,  nepoții  mei  Darius  și  Yannis  nu  se  mai  satură.  Nu-i  bagi  în  casă  decât  cu  amenințări  la  integritatea  lor  corporală,  sau  cu  promisiuni  de  recompense  dulci.
            Acum  ceva  timp,  m-a  prins  în  gheare  o  netrebnică  de  răceală,  care  m-a  țintuit  în  pat  vreo  săptămână.  Nasol,  adică,  atunci  când  sunt  nevoită    stau  sub plapumă,  nu-mi  mai  place  sub  nicio  formă,    prefera    particip  la  vreun  concurs  de  alergat,  sau  de  ștafetă,  ceva,  orice.  Alegerea  patului  și  plapumei  ca  alternativă  de  petrecere  a  timpului  liber,  trebuie  să-mi  aparțină  în  totalitate,  altfel  n-are  farmec.   Dar,  după  cum spune  o  veche  vorbă  din  bătrâni:  unde-i  ordin,  cu  plăcere!
            M-am  conformat,  m-am  recuperat,  m-am  dus  la  muncă  și,  stupoare!  După  o  săptămână  eram  mai  răcită  decât  prima  dată. 
-                       Sistemul  dumneavoastră  imunitar  are  nevoie  de  reparații  și  de  întreținere,  a  decretat  medicul. Stresul,  oboseala  și  vârsta  încep  să-și  spună  cuvântul,  a  terminat  el,  uitând-se,  reprobator,  peste  ochelari.
Așa se  face  că,  din  vârful  patului,  cu  un  pachet  enorm  de  șervețele  lângă  mine,  am  apelat  la  fiică-mea  ca  să-mi  aducă  de  la  Farmacia  La  Preț  Mic  vitaminele  prescrise  pentru  reparații  și  întreținere.  




Da, dar,  auzind    este  vorba    vină  pe  la  mine,  cei  doi  năpârstoci  n-au  mai  avut  stare.
-           Mergem  noi  la  Cami,    o  ajutăm    se  facă  bine!
-                      N-aveți  voie,    ea  este  bolnavă  și    îmbolnăviți  și  voi!  încearcă  mamă-sa,  fără  succes, să-l  descalțe  pe  Darius, în  timp  ce  Yannis  își  trăgea  cu  nădejde  căciula  pe  urechi.
-                      Omul  bolnav  este  trist,  decretează  Darius,  lăsând  baltă  ghetele  de  care  tocmai  reușise  să-l  descalțe  mamă-sa  și  apucând  adidașii  de-un  șiret.  Trebuie    o  înveselim,    așa  ne-a  spus  doamna  învățătoare.
-                      Și  mie,  la  grădi, mi-a  spus,  nu  se  lasă  Yannis.
Și  așa  m-am  procopsit  eu  cu  ei,  cu  răceala  și  cu  Vitamina  C   pe  noptieră.


-           Cami,  ce   este  în  tubul  ăsta  galben?
-          Citește  singur,  Darius,    știi  toate  literele.
-                      Re-do-xon!  Cu  a-ro-mă  de  lă-mâ-ie! Hâc,  cred    este  foarte  acră!  Mie  îmi  place  banana,    e  dulce.  De ce  ai  primit  asta?    te  doare  capul?
-                      Păi,  ce  legătură  are  capul  cu  vitamina  C?  întreb  eu,  nedumerită.
-                      Dar  ce te  doare?
-                      Totul:  și  picioarele,  și  mâinile,  și  gâtul,    simt  slăbită!
-                      Și  cu ce  te  ajută  asta,  te  face  bine,    vii  cu  noi  la  zilele  orașului,    mai  e  un  pic  și  vin  tiribombele  și  toboganul  ăla  mare?
-                          explic:  vitamina  C  întărește  imunitatea  organismului,  reduce  simptomele  răcelii  și  gripei,  reduce  nivelul  de  stres  și  ajută  la  menținerea  energiei.  Dacă  nu  iau  această  vitamină,  nu  mai  am  putere      joc  cu  voi.  Vitamina  C  este  un  cavaler  care  ajută  imunitatea    lupte  împotriva  amenințărilor  și,  dacă  sunteți  cuminți,    arăt  un  filmuleț  ca să vedeți  cum  funcționează.




Câteva  secunde  domnește  liniștea,  căci  ochișorii  lor  sunt  ațintiți  în  laptop.
-                      Cami,  tu  ești  bătrână?  revine  și   pune  la  zid  Yannis,  răsucind  tubul  galben  între  palme.
-                      Nuuuuu,  cine  ți-a  zis?
-                      Tati!  A  zis  dar  mai  slăbiți-o  pe   buna,    a  mai  îmbătrânit  și  ea  și  nu    mai  poate  ține  piept!  Cum  adică    te  slăbim?
-                      Adică,      lăsați    dorm  și    nu    mai  întrebați  atâtea,  răbufnesc  eu  cu  năduf.  Și  dacă  nu  iau  vitamina  C  îmbătrânesc  și  mai  repede!
-                      Cami,  eu  sunt  mai  mare  și  am  înțeles,  zice  Darius  de  sub  pat.  Am  învățat  la școală    vitamina  asta  se  găsește  în  fructele  și  legumele  verzi,  pe  care  trebuie    le  consumăm  crude  și,  neapărat,  spălate.  Dar  ne-a  spus  doamna    și  portocalele,  căpșunele,  pepenii,  ananasul  au  vitamina  C,  dar  ele  nu  sunt  verzi.  Ce  înseamnă  asta?
-                          le  pictăm!  găsește  Yannis,  fericit,  soluția.  Ți-am  zis  eu    verdele  este  cea  mai  frumoasă  culoare.

Articol  scris  pentru  SuperBlog  2019

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu