Adolescentul meu
din dotare nu se urcă
în mașină dacă
eu sunt șoferul.
Zice:
-
Dacă
nu știai, tinerii
din ziua de
azi iubesc viața.
-
Ce vrei
să spui, că
noi, tinerii de
ieri, nu?
-
Păi dacă
ai fost atunci
cum ești și
acum, adică pilot
de curse și
în parcarea din
fața blocului, sigur
nu ai dat
doi bani pe
siguranța ta și
a celorlalți participanți
în trafic.
-
Copile, eu
cu asta mă
ocup!
-
Ocupă-te sănătoasă,
că până iau
carnetul, eu mă
duc cu tata
în mașină.
Odată ce am
clarificat acest aspect,
m-am liniștit. Dă-mi, Doamne,
înțelepciune să accept
ceea ce nu
pot schimba și
determinare să dobor
recordul de viteză
la celebrul circuit
Nurburgring, în proaspăta
mea ipostază de
pilot al noului
model Honda Civic Type R.
Acum, ca să
fiu sinceră până
la capăt, vă
spun pe cuvânt
de onoare: iubesc
viteza maximă, iubesc
să mă ”înfig”
în scaun când
îmi alunecă, doar
din întâmplare, jur,
piciorul pe accelerație,
sau să le văd
figurile
celor din echipă
mai luminoase decât artificiile de
Anul Nou, asta
însemnând că am
mai doborât un
record de viteză.
Dar habar n-am
de mecanică. Pentru
mine, partea asta
seamănă cu hieroglifele.
Ba, dacă mă
gândesc mai bine, s-ar
putea ca ele
să aibă un pic de
logică. Și, ca să vă
scutesc de un
efort intelectual prea
mare, vă anunț
că da, se
poate pilot fără
cunoștințe de mecanică,
pentru că am
lângă mine o
echipă cu un
bagaj de cunoștințe
capabil să înlocuiască golurile
mele și un
copilot de excepție,
care nu numai
că rezistă unui
adevărat zbor deasupra
pistei, dar mă
mai și ghidează pe
circuit.
Dincolo de o
pasiune nebună pentru
viteză, un alt
element foarte important
care m-a convins să
accept această misiune,
pentru că circuitul
de la Nurburgring nu
este deloc ușor, este chiar
mașina în sine.
Oameni buni, interiorul
este ca un mic
palat, unde mă
simt ca o regină:
scaune din lumea
curselor, materiale delicate
la atingere, cadrane
de bord prietenoase,
clare și ușor
de citit, sistem
multimedia Honda Connect
cu ecran touchscreen
de 7ʺ și
navigație Garmin integrată.
Ce mai, modele
Honda de excepție,
la Honda România.
Tolănită în fotoliul
meu vișiniu, cu
picioarele agățate pe
spătar, rememorez ziua
de azi, prima mea zi
de antrenament pe
circuit, înainte de
marea bătălie pentru
supremație.
Am urcat în
mașină un pic
emoționată, recunosc, încercând
să par ”bărbată”
până la capăt.
Copilotul meu, ia-l
de unde nu-i.
O fi adormit
înapoi, și-o fi
ars limba cu
cafeaua prea fierbinte,
o fi uitat
unde este pista, la
cât este de
aiurit, mă rog,
vine el, nu-mi
fac griji, că
întotdeauna a venit, chiar
și în ultima
secundă. Dau să-mi
prind centura și ...
-
Ptiu,
ce m-am speriat!
Mi-a rămas inima
în gheată și mai
multe nu! Cine
pisici albastre ești
tu?
-
Hmmm, așa
se vorbește acum?
Nu se mai
salută oamenii când
se întâlnesc, mai
ales prima oară?
-
Aici ai
dreptate, trebuia să
saluți, că tu
ai urcat în mașină după
mine. Și, totuși,
cine ești?
-
Bună dimineața,
sunt noul tău
copilot Leonardo da
Vinci. Sper că
ai auzit de
mine.
-
Măi, să
fie, după plete
și haine tind
să te cred,
dar, să revenim
cu picioarele pe
pământ, despre ce
vorbim aici? Ai
murit acum vreun
milion de ani,
cel puțin.
-
Fix cinci
sute de ani
în luna mai,
dar mai contează?!
Se pare că
știi câte ceva
despre mine și
nu ar trebui
să te mire
nimic. Pe când
eu desenam și
inventam pompe hidraulice,
mecanisme cu clichet
reversibile, chiar și
un cavaler mecanic,
de-i spuneți voi
acum robot, omenirea
nu era pregătită
nici măcar să
le vadă, dar
să le accepte. Cum
crezi tu că aș fi
rezistat să nu
dau o tură
cu asemenea mașină?
Când mi-a trecut
pe la ureche,
Honda Civic
de vânzare, cu
ceva timp în
urmă și într-o
conjunctură fără importanță, m-am
pus pe studiat.
Și, când copilotul tău
adevărat a căzut și
și-a rupt piciorul,
azi-noapte, vorbind cu mine
în vis, m-am
hotărât imediat să-i
iau locul. Asemenea
șansă nu ți
se oferă de două ori
într-o veșnicie. Eu
sunt pregătit de
marea încercare, tu
ce mai aștepți?
Mi-am făcut cruce
cu limba în
cerul gurii, am închis ochii
o secundă, i-am
deschis, m-am uitat
în dreapta și-n
stânga în speranța
că-mi revin, dar
nicio șansă. Leonardo
da Vinci stătea
impasibil lângă mine,
culmea, cu centura
de siguranță pusă
corect și cu
un carnețel cu
copertă maro în
poală.
O fi
vreun semn, ceva,
asta e, să-i
dau drumul naibii
odată, că pierd
timpul de pomană.
Am apăsat butonul
de pornire, am
făcut cu mâna
celor din echipă
și dusă am
fost.
-
Măcar ai
o idee, cât
de mică, despre traseu?
îl întreb relaxată,
în timp ce pneurile
scrâșneau, mușcând din
asfalt.
-
Tot ce
vrei să știi
se află aici
și aici, răspunde
el, arătând fruntea
și carnețelul de
pe genunchi. Sunt
33 de curbe
la stânga și
40 la dreapta și
tu tocmai ai
trecut, un pic prea
strâns pentru gustul
meu, de primele.
Cam scurtă pista,
doar vreo 5000
de metri, stai
un pic, fix
5200, destul pentru
a găzdui Marele
Premiu de Formula
1 al Germaniei, dar
îndărătnică și periculoasă.
sursa foto: theautoexperience.ro |
-
Ți-e frică,
nu-i așa? m-am
simțit eu răzbunată.
-
Nu-ți intră deloc în
capul tău ăla
ocupat doar cu
accelerația, că eu știu tot,
răspunde el sarcastic.
De ce să-mi fie
frică? Fii atentă
la recapitulare, poate
înveți și tu
câte ceva: e
full de tehnologii
de siguranță, în
traducere liberă pentru
căpcăuni neștiutori ca
tine, înseamnă sistem
de avertizare a
coliziunilor frontale, recunoașterea
semnelor de circulație
și sistem de
asistare a menținerii
benzii de circulație.
-
Tu începi
să mă enervezi.
Știu și eu
câte ceva, mai ales
faptul că poate
accelera de la 0
la 100 km/h în
5,8 secunde și
poate ajunge la
o viteză maximă
de 272 km/h.
Are prize de
aer față și
difuzor spate care-i
îmbunătățesc performanțele, iar
pe acoperiș sunt
montate deflectoare inteligente
pentru scurgerea aerului spre
spate. Și n-ai
văzut tava portbagajului, impermeabilă
și aderentă, cu
logo Type R în relief,
care-l protejează împotriva
murdăriei și micilor
accidente.
-
Hai că
mai avem un
pic, cred că reușești să
scoți un timp
bun, după cum
am apucat eu să socotesc. Poate chiar
să-l egalezi pe
Niki Lauda, care
a terminat o
tură în 6
minute și 58
de secunde. Mi-a
plăcut să-l urmăresc
de-a lungul întregii sale cariere și
mi-a părut rău
pentru accidentul suferit chiar
aici, la Nurburgring. Concentrează-te, nu frâna brusc că-i udă pista, hai, hai, dă-i
bătaie, încă puțin,
taie curba, tai-o,
așa, super, uraaaaa!
Bravo, mi-a plăcut!
Ochii mi s-au
fixat pe cronometru
și mi-a venit
să sar direct
prin capotă de
bucurie: timpul meu
era mai bun
cu 3
secunde față de
predecesorii mei! Ușa
a zburat pur
și simplu în
lături și băieții
m-au tras de
pe scaun:
-
Ești
nebună, super timp
și super cursă!
Dacă mergi așa
și în concurs,
suntem campioni. Dar ce-ți
veni să pleci
fără copilot? L-ai
lăsat cu gura
căscată, pe jumătate
echipat și ai
demarat de parcă
te fugărea un
ciclon și mai
multe nu.
-
Cum adică?
Am copilot, n-am
fost singură. Uite-aici,
Leonardo da Vinci,
realul, genialul, inegalabilul
Leonardo da Vinci!
și m-am întors
fericită spre scaunul
din dreapta.
Ce să vă
mai spun? Mi-au
luat temperatura, m-au
pus la poligraf,
mi-au făcut testul
pentru schizofrenie, dar
eu știu că
a fost adevărat.
A fost el,
marele Leonardo și
sunt sigură că
va fi și
mâine, în concurs.
Poate că apare
în portbagaj, cine
știe, dar mai
contează unde?!
Articol scris pentru SuperBlog 2019
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu