miercuri, 7 octombrie 2020

Dragă Answear,

 

            Sunt,  deja, câțiva  ani  de când  ne cunoaștem,  nu-i  așa?  Câțiva  ani  buni  de  când  îți  răsfoiesc  paginile  de  la  cap  la coadă  și  viceversa, descoperind,  iar  și  iar,  minuni  nebănuite  ascunse  cu  grijă.

              Și, așa,  ca  între  prieteni,  m-am  gândit  să-ți  scriu  doar  pentru  că,  uite, vine  toamna  și-și  așterne,  calmă  și  netulburată,  paleta  nestăvilită  de  culori, peste  anul  ăsta  zăbăuc  și  fără  de  noroc.

            Pentru  că,  uite,  vine  toamna  cu  de  toate:  și  soare  cald  și  mângâietor, și  vânt   rece  și  obraznic,  și  ceață  umedă  și  învăluitoare,  ba  chiar  și  brumă  sclipicioasă  și  înghețată. 

                  foto  din  arhiva  personală  realizată  de  Fănică  Nechițelea

            Și-ți  frunzăresc  din  nou  filele,  dragă  Answear, pentru    toamna  trebuie  întâmpinată  cum  se  cuvine,  cu  răspunsuri  corecte  la fiecare  provocare  lansată  și, slavă  Domnului,  are  ea grijă    ne  provoace  cum  trebuie. 

            Căci  ce-ar  fi  toamna  fără  dimineți  mohorâte,  azi  și  luminoase,  mâine?

            Ce-ar  fi  toamna  fără  foșnet  arămiu  în  raze  molcome  de soare,  azi  și ploaie  gri,  mâine?

            Și  cum  aș fi  eu,  toamna,  fără  eșarfele  Moschino,  fără  fluturarea  lor  delicată  în  jurul  gâtului  meu,  fără  cântecul  lor  suav  acompaniat  de  vânt  și  de  tropăiala  picurilor  grei  de  ploaie?

              Căci,  dragă  Answear,  acum  este  vremea  lor, a  eșarfelor:  nu-i  nici  prea cald,  dar  nici  atât  de  frig,  încât    te  pui  la  adăpost  sub  un  fular  gros  și  pufos,  din cele  care  sunt obișnuite    țină  crivățul  și  zăpada  la  distanță.

            Așadar,  primul  element,  esențial  și  de  netăgăduit  aș putea  spune, dintr-o  garderobă  corespunzătoare  pentru  toamnă,  este  eșarfa.

            Dacă    gândesc  mai  bine,  chiar  două:  una  albă,  diafană,  potrivită  în  fiecare  moment al  zilei  și  în  fiecare  combinație vestimentară  ți-ar  trece  prin  minte,  indiferent    este o  cină  de  afaceri  sau  una  pasională  și  o  eșarfă  veselă,  ca  râsul  acela   zgomotos  și  molipsitor  auzit   în  tramvai  și  de  care  nu  te  poți  desprinde  până  nu  îi  ții  isonul,  colorată  ca  o  pictură  naivă,  potrivită  și  pentru  plimbări  romantice  în parc, dar  și  pentru  după- amieze  confortabile,  la  o  cafea  cu  prietenii.



            Și  dacă  tot  vorbim  de  garderobă,  știi  la  ce  nu  pot  eu    renunț  în  ruptul  capului,  toamna?  Cardiganul,  da,  despre  el  este  vorba!




            Moale  și  delicios, mai  delicios  decât  orice  castană  fiartă  și  înmuiată  în  ciocolată  fierbinte,  învăluitor  ca  o  îmbrățișare  și  mai  călduros  decât  focul  care  trosnește  în  sobă  și  care  te  toropește  încet  și  sigur.

            Un  cardigan  exact  ca  cele  de  la  Mango, de  calitate  superioară,  cu  modele  moderne   și prețuri  extrem  de  accesibile.

            Dragă  Answear,   sper    nu  te-am plictisit  deja,  pentru   abia  acum  mi  s-a  stârnit pofta  de  povestit.

            Păi,  cum  adică?  Putem  noi  să vorbim  despre  toamnă  fără    dăm  o  raită pe  la  raftul cu  botine?   Păi  cum  altfel  am  străbate  noi  drumul  până  la  locul  de  muncă  și  înapoi,  păi  cum  am  răvăși   noi  frunzele din  parc  sau  cum  altfel  ne-am  bucura  noi  de  băltoacele  din  cale  fără  o  pereche  de  botine  elegante  și  ușoare? 

            De  obicei, eu    atașez  ușor  de  lucruri  și  nu  renunț  cu  una  cu  două la  ele,  așa că  mereu  am  încercat  să-mi  cumpăr  ceva  durabil,  rezistent  și  pretabil  cât  se  poate  la  schimbările  bruște  din  lumea  modei.  Încălțămintea  face  parte  din această  categorie,  chiar  cap  de  listă,  deci o pereche  de  botine  trebuie    întrunească o  grămadă  de  calități:  ușoare,  călduroase, rezistente  la  apă,  comode  și,  neapărat,  frumoase.

            Și  dacă tot  vorbim  despre  botine,  un  toc  delicat  și  potrivit  de  înălțime  suspină,  cu  siguranță,   după o  rochie  tricotată,  cu  guler  înalt  și  mâneci  lungi,  ce-ți  îmbracă  silueta  ca  un  abur  de  zori  de  zi  și-ți  șoptește  povești  de  seară  cu  amintiri  din  alte  vremuri  și  alte  meleaguri.  Poate  crezi că  exagerez  cu  rochia  trecută  drept  accesoriu  de  bază și  de  nelipsit  dintr-o  garderobă  de toamnă  dar, să  fim  serioși,  femeile iubesc  rochiile,  iar  rochiile  adoră femeile.


            Și plouă, plouă  toamna, dragul  meu  prieten, mărunt  și  molcom, parcă fără de început și fără  de  sfârșit, așa  că eu  mai am  și o  geacă  impermeabilă, nici  prea lungă, nici  prea  scurtă,  colorată atât  cât    se  încadreze  în peisaj,  dar  să mă  și  scoată  din  anonimat  și  ușor  de  asortat  la  ținutele  lejere  care    caracterizează. 

            Iar  cu  geaca,    vezi  și  să nu  crezi,  merge  de  minune o  pereche  nouă de  blugi.  Nu  cred    există  cineva  care    poată  spune:  am prea  multe  perechi  de  blugi,  nu-mi  mai  trebuie.

            Păi,  nu?  Blugii  merg  cu  orice,  oriunde  și  oricând.  Nu  numai  cu  geaca  sus  amintită,  dar  și  cu  botinele  despre  care  am  vorbit  atât, pe  care le  completează  de  minune,  la  o  lungime  rezonabilă  cât    se  pună  reciproc  în  valoare.


                 Căci  ce-ar  fi  toamna,  dragă  Answear,  fără    micile  noastre  răsfățuri?

            Căci  ce-aș  fi  eu,  toamna,  fără  o  geantă  încăpătoare  pentru  toate  aromele preferate,  pentru  toate  amintirile  căpătate  și  de  care  nu    pot  despărți,  o  geantă  în  armonie  cu  frunzele,  cu  zborul  păsărilor  călătoare,  cu mine și  cu  dorurile mele?

            Nu-i așa că  sunt  câțiva  ani  buni  de  când  ne  cunoaștem?

            Și,  uite,  vine  toamna!

                                                  foto  din  arhiva  personală  realizată  de  Fănică  Nechițelea

 

            Articol  scris  pentru  SuperBlog  2020!

           

           

             

 

 

           

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu