luni, 9 noiembrie 2020

Despre Fares cu nepoții

 

-      


-          Nu  vreau,  că e  sărată!

-        Cum    fie  sărată? Ai  mai  auzit  tu  de  vitamina  C  sărată?

-                 -       Atunci, nu  vreau    e  amară!

-                 -     Nu  e  nici  amară,  încearcă  măcar!

-              -     Da'  ce,  tu  vrei    zici    e  dulce?  Unde ai  mai  auzit  tu  de pastilă  dulce?

-          În  primul  rând    nu  e  pastilă,  este  o  vitamină  care  te  ajută    crești  mare  și  sănătos!  În  al  doilea  rând,  este  un  pic  acrișoară,  dar,  de  obicei,  ție  îți  plac fructele  acrișoare. Uite,  este  făcută  din  fructe  de  măceșe  și  fructe  de  cătină!  Mai  știi  dulceața  pe  care  am  făcut-o  eu  și  tu  ai  zis    este  preferata  ta?

-          Care  dulceață?  Aia  maro,  fără  sâmburi?

-          Da,  aia!  Este  făcută  din  măceșe,  adică  din  exact  aceleași fructe  ca  și  vitamina  C.

-          Nu  te  cred, că  nu e maro!

Yannis  este  în  clasa  pregătitoare.  Un  degetar  de  copil,  energic  și  încăpățânat,  dacă  îl ia  pe  nu  în  brațe,  nu-i  mai    drumul. 

-                -  Din  ce  ai  zis    este  făcută?

-                -  Din  măceșe  și  cătină.

-                   -  Nu  pastila, dulceața!

-               -  Din  măceșe.  Măceșele  sunt  niște  fructe  mici,  mici,  roșii,  care ...

-          Vezi    nu  știi?  Te-am  văzut  când  ai  făcut  dulceața  și  era  o  pastă  maro, la  care  ai  pus  tu  zahăr.  Măceșele  sunt  o  pastă maro.

-        Nu,  sunt  fructe  roșii.  Din  ele  se  face  pasta,  pe  care  o  fierb  eu  cu  zahăr.

-               -  Aha,  și  ce  este  aia  cătină?

-          Cătina  este  un  arbust, adică  un  pomișor  mai  mic,  care  face  fructe  rotunde,  de  culoare  galben-portocalie. Fructele  conțin  aproape  toate  vitaminele  și  mineralele  necesare  organismului  uman. Apără  ca  un soldat  celulele  organismului  împotriva  a  tot ceea  ce  este  toxic  și  nociv.

Liniște.  Cam  dubioasă  liniștea  asta,  înseamnă    Yannis  se  gândește  și,  când  se  întâmplă  asta,  concluzia  este  imprevizibilă. 

-                 Auzi,  da'  de  unde  ai  tu  măceșe  și  cătină?    tu  nu  te  duci  pe  munte,    le  culegi. A  zis  mami   ești  prea  compodă.

-                Nu  compodă,  comodă! Și  nu,  nu  sunt,  exagerează  mami. 

Îi  arunc o  privire  amenințătoare  fiică-mii,  adică  mamei  lui  și  continui:

-             -  Păi,  ca să  ajungă   vitamina  C,  măceșele  și  cătina  trebuie  prelucrate. 

-             -  Adică?

-              -   Dacă  iei  o  vitamină  și  stai  cuminte,  îți  povestesc.

-            -  Biiineee, hai,  dă-mi  una.  Mmmm,   nu  e  chiar  așa de  sărată!

-            -  Nu-i,  mă,  sărată.  E un  pic  acrișoară.

-            -  Da,  ca lămâia,  din  care  face  mami  limonadă.

-            -  Păi,  vezi,  ce  ți-am  spus  eu?

-             -  Povestește,    așa  ai  zis!

-                OK!  Uite,  există  o companie,  numită  Fares, care  se ocupă  de  cultivarea  și  prelucrarea  plantelor  medicinale.  Adică, ei  fac  ceaiuri, siropuri  și  uleiuri  esențiale,  cu  proprietăți  vindecătoare  pentru  oameni. 

-                Păi,  și  ce-mi  vindecă  mie  vitamina  asta?

-                Tocmai  asta  este,    nu  vindecă,  previne.  Nu  te  lasă    te  îmbolnăvești.  Îți  crește  rezistența în  fața  bolilor  și  întărește  sistemul  tău  imunitar.  Să-ți  spun  un  secret:  am  ales  vitamina  C  de  la  Fares,  tocmai  pentru    este  naturală,  din  plante  culese  exact  la momentul  cel  mai  potrivit  pentru  păstrarea  tuturor  proprietăților.  Are  un  gust  foarte  bun  și  se  poate  consuma  și  de  către copiii   cu  vârsta  peste  trei  ani.  Nu  toate  vitaminele  sunt  recomandate  copiilor,  trebuie    fim  foarte  atenți la  acest  lucru.




-                Uite,  mai  ai  o  cutie,  dă-ne-o  nouă  pe  asta! intervine  Darius,  cel  mare.  Adică,  el  este  în  clasa  a  treia,  despre ce  vorbim  aici?!

-                Nu,  Darius,  asta  nu  este  vitamina  C.

-                Au  aceeași  emblemă,  aici  sus,  pe  cutie,  se  nedumerește  el.

-                Asta  înseamnă    sunt  de  la  aceeași  companie,  dar  citește  ce  scrie  pe  recipient.

-                Imunitate  cu  7  ciuperci.  Ahaaa,  am înțeles,  este  altă  pastilă.




-                Adică  are ciuperci  înăuntru?  nu  se  lasă  Yannis.

-                Nu,  mă!  Unde crezi  tu    încap  ciupercile  în  cutiuța  asta?  se  grozăvește  Darius.

-                Păi,  tu  de  ce  iei  pastile  cu  ciuperci?

-                Eu  sunt  adult  și  organismul  meu  este supus  permanent  unor  factori  negativi.  De  aceea, sunt  mai obosită  și  mai  stresată decât  ar trebui. 

-                De-aia  țipi  la  noi,  când  sărim  în  pat ... bodogănește  Darius.

-                Ei,  și de-aia! Este  un  produs  cu  beneficii  pe  termen  lung,  adică  trebuie să-l  iau  o  perioadă  mai lungă,  de  câteva  săptămâni,  ca  să-și  facă efectul.  Eu  îl  iau  de  o  săptămână  și  pot    spun  că,  parcă,  am  început    dorm  mai bine.  Dacă  dormi bine,  starea  de  spirit  se  îmbunătățește  considerabil  și  organismul  face  față  mai  bine  provocărilor.  Pentru  un  efect  sporit,  se  recomandă  asocierea  cu  vitamina  C. De  aceea  am  comandat  eu  ambele  flacoane. 

-                Ne dai  și  nouă, să  dormim  mai  bine? 

-                Nu, asta  nu  este  pentru  voi. Nu  se  administrează  copiilor  sub  zece  ani.

-                Dar  cutiile  goale  ni  le  dai?

-                Ce    faceți  cu  ele?

-                Ne  jucăm  de-a  farmacia,    sunt  colorate  frumos  și  sunt  rezistente,  nu  se sparg  dacă  dai cu  ele  de gresie!

  credeți  dacă    spun    am  anticipat  următoarea lor  mișcare?

Dar,  oricât  de  anticipată  a  fost, tot  n-am  reușit    opresc  flaconul  de  vitamina  C  în  căderea  lui  liberă!

 

Articol  scris  pentru  SuperBlog 2020!

 

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu