miercuri, 14 octombrie 2020

Very Important Person

              Brrr,  cam  frig  afară!  Bine,  chiar  se  explică,  suntem  la jumătatea  lui  octombrie, la   ce    ne  mai așteptăm?

            Fac  naveta  între  calculator  și  bucătărie,  sperând  din  tot  sufletul  și  la  fiecare  tur    mi  s-au  fiert,  în  sfârșit,  castanele.  Nu  mai  am  răbdare,  dar  mai  trebuie   le  las  și  să se  răcească un  pic,  ca    nu  mai  pățesc  ca anul  trecut.  Cum,  nu  v-am  povestit?  Păi,  toamna  trecută,  hulpavă  cum  sunt, am  băgat  în  gură  două  castane  deodată,  mai mici,  este  adevărat,  dar  mai  fierbinți  decât  însăși  focul  care  le-a  pârguit, gândindu-mă    dulceața  lor    va  face    nu  mai simt  dogoreala.  Ei,  ași!  Așa  de  tare  mi-am  ars  limba, că  o  săptămână  întreagă  am  mâncat  cuburi  de  gheață  și  am  băut  limonadă  de  la  congelator  cu  paiul.  Bineînțeles,  după ce  am spart-o  cu  tirbușonul,  ca să-i  fac  intrare  paiului.

            În  fine,  anul  ăsta  n-a  fost  de  niciun  fel  și  de  niciunde.  Ne-a amețit  pe  toți  cu  uite-l, e! sau  uite-l,  nu-i!  și  am  trecut  prin  el  fiecare  cum  a  putut  și  după  cum  i-a  fost  norocul.

            Perioada  petrecută  acasă,  în  starea  de  urgență,  între  pereții  apartamentului, ne-a  făcut    ne  dăm  seama    este  timpul    ducem  la  bun  sfârșit  ceea  ce  am  început  la  țară, în  Oltenia  natală  a  mamei.  Adică, mama  ne-a  lăsat  o  casă  pe  care    o  finalizăm  și o  bucată  de  grădină  pe  care    o  valorificăm,  iar  noi, omul  meu  și  cu  mine,  ne-am cam  lăsat  duși  de  nebuneala  vieții  de  zi  cu  zi  la oraș  și  am pierdut   din  vedere  esențialul.

            A avut  grijă  anul  ăsta  virusat    ni-l  aducă,  cu  de-a sila,  în  prim-plan.  

            Cuibăriți   în  fotoliile  din  sufragerie,  cu dorul  de  ducă  ascuns  adânc  în papucii  de  casă,  ne  amăram  sufletele  cu  imaginea  grădiniței  din  fața  casei,  în  care  mâna  iubitoare  și  pricepută  a  mamei a  sădit  trandafiri,  cârciumărese,  zambile, lalele  galbene,  preferatele  ei,  și  narcise  învolburate.  Ce  dulce  ar  fi  fost  statul  acasă  sub  bătrânul  nuc din  spate,  cu un  pahar  de apă  rece,  proaspăt scoasă  din  fântână  și  o  chisea de  dulceață  de  căpșuni,  delicată  și  gustoasă  ca  gândul  bun al  mamei  când a  făcut-o!

                                                          foto  din  arhiva  personală


                                                       foto  din  arhiva personală

            Marile  hotărâri se  iau  în  vremuri de  restriște  și  în  fracțiuni  de  secundă,  așa    planurile  de  construcție  și  de  renovare  și-au  făcut loc din  ce  în  ce  mai  mult  în  mintea  noastră.  Dar  cum,  Doamne iartă-mă,    te  ocupi  de  tot  ceea  ce  presupune  o  casă  la țară,  aproape  de la  zero,  când  serviciul  cel  de  toate  zilele,  fie    se desfășoară  la  birou  sau  online,  îți  solicită  toate  simțurile  și  toate  orele  rezonabile  dintr-o  zi  normală,  de  dimineață  până-n  seară?  Colac  peste  pupăză,  ne-am adus  aminte  cât  de  greu  ne-a  fost    găsim  materialele  necesare  gardului  pe  care  l-am  făcut  în primăvara  trecută,  cât  am alergat  din  depozit  în  depozit,  dintr-o  firmă  de  confecționat  garduri  în altă  firmă, câți  bani  am  aruncat,  la  propriu,  pe  drumuri, schițe,  transport  și  montat.

            În  orice  nebunie  se  găsește  și  o  parte  bună,  așa    statul nostru  acasă  s-a  transformat  în  vânătoare.  Ținta?  Ceva,  de  undeva,  care    ne  ajute    ducem  la  bun  sfârșit  refugiul  și,  în  același  timp,  raiul  nostru  în  fața  vicisitudinilor  vieții  ( mișto  cuvânt,  nu? l-am scris  greșit  de  trei  ori ).

            Și  așa  am  ajuns,  din  nou, la  Vindem-Ieftin.ro.  În  traducere  liberă,  înseamnă o  casă  de  comenzi  prin  care  poți  comanda  online  materiale  de  construcții  premium, și nu  oricum,  ci  la  un  preț  foarte  avantajos,  fără  costuri  de  depozitare,  manipulare,  logistică  sau alte  cheltuieli  suplimentare. 

            Mai  făcusem  cunoștință  cu  conceptul  lor  de  achiziție  a  materialelor  de  la  producător  la  clientul  final,  prin   intermediul  unei  bune  prietene,  care  apelase la  ei  și  reușise  să-și  repare  acoperișul  și  să-și  refacă  tencuiala  exterioară  a  casei  în  timp  record,  evitând  cu spor  eventualele  distrugeri  provocate  de  ploile  care  nu  au  întârziat  să-și  facă  apariția  imediat  după  finalizarea  lucrărilor.  În  același  timp,  noi  dărâmasem  din  temelii  baia  din  apartament  și  am  achiziționat  faianță,  gresie,  adezivi,  mortar  și  mobilier  tot  prin  comenzile  online  dedicate  din  site-ul  lor.

-           Ia uite,  omule,  m-am  pomenit  eu  vorbind,  mai  nou  au  și  grup  V.I.P.

-          Adică?

-                      Adică ... noi  doi  suntem  very  important  person  pentru  ei  și  ne  oferă   tot  ce  avem  nevoie.

-                      Doar,  așa,    suntem  noi  drăguți?

-                      Doar  așa,    am  cumpărat  o  singură  dată  de  la ei  și  că,  oricum,  mai  avem  nevoie  de  produse  din  minim  cinci  categorii  din  portofoliul  lor. 

-                      Ete,  na!  Te  pricepi  tu  la  materialele  de  construcție?

-                      Nu    pricep,  dragă,  la materiale,  dar știu  cum  vreau  produsul finit.  Le  descriu  lor  imaginea de  ansamblu  și    ghidează ei  mai departe.  Uite,  așa  scrie:  consultanță  de  specialitate  prioritară  și  răspuns  rapid  adaptat  nevoilor  identificate.  Vrei   încercăm?





Zis  și  făcut.  Știam  sigur    trebuie    începem  cu  schimbarea  tâmplăriei.  Biata de ea,  și-a  trăit  traiul  și  și-a  mâncat  mălaiul, iar  vântul  șturlubatic  își  face  de  cap  și  primăvara, și  toamna  prin  bătrânețile ei. La  momentul  actual,  casa este  doar  pe  jumătate  locuibilă. Cu  alte  cuvinte,  camerele  de  pe  partea  stângă, inclusiv  bucătăria,  sunt  tencuite  și  zugrăvite,  iar  cele  de  pe  partea  dreaptă  își  așteaptă  cuminți,  rândul.  Acoperiș  are și  este  în  stare  foarte  bună, așa    aleg,  vitejește,  departamentul  de  amenajări  interioare  și  formez numărul  unui  consultant  care  apare  pe  site. 

-           Alo,  bună ziua,  Vindem-Ieftin.ro  suntem, cu  ce    putem  fi  de  folos?

-                      Bună  ziua, suntem  clienții  dumneavoastră  și  apelez  cu mare  încredere. Avem  nevoie  de  materiale  pentru  finalizarea  unei  construcții  la  țară,  dar, din păcate,  timpul nostru  nu  este  deloc  flexibil.        Ne-ar  ajuta  foarte  mult    achiziționăm  totul  dintr-un  singur  loc.  Și ...  știți  vorba  aceea:  și  ieftin,  și  bun,  și  mult,  dacă se  poate!

Interlocutoarea  mea  râde,  iar  râsul  ei    binedispune,  îmi  dă senzația  de  lucru  bine  început.

-                       Ați  sunat  la  locul  și  momentul  potrivit.    putem oferi  consultanță  și  oferte  personalizate,  centralizând toate  informațiile  oferite  de  dumneavoastră  într-un singur  loc.  Lista  dumneavoastră  de  materiale  va  fi  onorată  în  totalitate,  cu  suport  dedicat  din  partea  noastră  pe  toată  durata  ofertării,  beneficiind  și  de  condiții  speciale  de  livrare.  Asta,  în  timp  ce    oferim  și  status  livrare  în  timp  real. 

-                      A,    nu  uit!  Neapărat  vreau  ferestre  de  mansardă  și  neapărat  tâmplărie  PVC ADF  pentru  toată  casa.

 

-                       Ok,  voi  verifica  și  calcula  stocul  în  fabrică  și  revin  cu  o  ofertă  de  preț  personalizată.  Vom  discuta  orice  detaliu  și  orice  nelămurire  ați  avea  va  fi  remediată  imediat.  O zi minunată  să aveți,  la  revedere!


-           Pe  bune,  ferestre  de  mansardă?

-                      Păi  cum  altfel?  Știi că  toamna, în Oltenia  plouă  mult, mărunt  și  sâcâitor.  Și  nu  o  poți învinge  decât  cu un  ceai  aromat  de  măceșe,  servit  cu  coatele  pe  pervaz,  în  dormitorul  de  la  mansardă  și  cu  privirea  pierdută  peste  câmp,  până  hăt,  la  gârlă  și  chiar  mai încolo.

 

                                             foto  realizată  de  Fănică  Nechițelea

Marile  hotărâri se  iau  în  vremuri de  restriște  și  în  fracțiuni  de  secundă. Materialele  noastre  sunt  deja  pe  drum,  meșterii  așteaptă,  iar  eu    bucur  tare    mi-s  gata  castanele.  Desfac  cu  dinții  coaja   moale,  iar  papilele mele  gustative  savurează  dulceața  miezului.                        

Când  totul  va fi  gata,  acolo, în   Oltenia,    fac  poze  cu  trandafirii, cârciumăresele,  lalelele,  zambilele  și  narcisele  mele.  Bonus:  poza  unui  castron  de  lut,  plin  ochi  cu  struguri  și  castane  fierbinți  din  viitorul  meu  castan,  sădit  de  mâna  mea,  în  grădina  din  spatele  casei.

 

Articol  scris  pentru  SuperBlog  2020!

 

 

           

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu