vineri, 8 noiembrie 2019

Agenție de turism ... la secundă!


        Cât  pe  ce să  ratez  vacanța  anul  acesta!  Norocul  meu  s-a  materializat  într-o  agenție  de  turism ...  la secundă.  Adică,  într-o  secundă  m-am  hotărât,  într-o  secundă  am  contactat,  într-o  secundă  am  rezolvat. 

            Să  vă  povestesc  cum  a  început  și  cum  s-a  terminat  toată  tărășenia.

            Primul  pas -  alegerea  destinației.  Intriga.

            N-am  fost  la  mare  de  vreo  douăzeci de  ani  și,  brusc,  anul  acesta  m-am  hotărât:  vreau  pe  litoral!   Mare  scofală,  veți  zice,  ia-te  și  du-te!  Ei,  nu  merge  chiar  așa,  pentru  că  omul  meu  s-a  hotărât  și  el:  nu  vreau  pe  litoral!  Na-ți-o bună,  că  ți-am  frânt-o,  după  cum  zice  poetul,  să  te  văd  acum,  Cami,  cum  te  descurci!
            M-am  dat  de  ceasul  morții,  am  implorat,  am  promis  marea  cu  sarea  ... pentru  anul  viitor,  am  explicat,  ba  chiar  am  desenat,  dar  degeaba.  Nu,  nu,  și  pace.
            Băi,  frate,  am  intrat  într-o  panică  incomensurabilă  și  iremediabilă,  mai  ales  că în ultimii  doi  ani  am  făcut  concediul  la  stațiuni  balneo,  câte  două  zile  la   fiecare,  ca  să  nu  mi  se  plictisească  jumătatea,  hiperactivă  din  naștere  și  până  la  vârsta  asta  (  nu  spun  care,  sic). Am  mers  până  și  la  faza  cu  pusul  în  fața  faptului  împlinit,  în  sensul  că  am  făcut  rezervare  online  la  cazare  Mamaia,  am  mințit  că  am  achiziționat  bilete  de  tren  la  vagon  de  dormit,  ca  să  nu  ne  stresăm prea  tare,  am  făcut  cerere  de  concediu  în  acea  perioadă  anume,  insistând  că  atunci  și  numai  atunci  pot  eu  să  plec  de  la  serviciu.  Deh,  om  important la  locul  de  muncă,  nu  se  putea  fără  mine,  se  dărâma  instituția  și  mai  multe  nu!
Nu,  nu  și  pace!  Treaba  mea,  să  mă  descurc  cu  biletele  de  tren  și  cu  rezervarea  la  hotel,  pentru  că  el  nu  mai  găsește  bilete  de  avion  ieftine  din  Nemția  în  România,  în  perioada  în  care  mi  s-a  năzărit  mie  și, deci,  nu  mergem  la  mare.

Punctul  culminant.  Răzbunarea.

            Și  m-am  supărat!  Normal,  vreau  și  eu  o dată  în  zece  ani  la  mare  și  nu  mă  poate  înțelege!  Halal  dragoste  de  consort!  Am  anulat  rezervarea  la  hotel,  am  anulat  cererea  de concediu,  trâmbițând  sus  și  tare  că  mă  duc la  muncă  pe  perioada  șederii  lui  acasă,  iar  el  nu  are  decât  să  stea   singur  cuc în  apartament.  Și  cum  stăteam  eu  așa  supărată,  mi-am  adus  aminte  că  nu-i  place  să  scriu  despre  el  pe  rețelele  de  socializare,  motivând  că  el  nu  vrea  să  devină  celebru.  Nooo,  stăi  un  pic,  că  te-oi  altoi  eu!
            Așa  se  face că,  pe  pagina  mea  de  facebook,  a  apărut  următoarea  postare,  însoțită  de  o  poză  foarte, foarte  mânioasă:
           
M-am supărat pe tine azi, iubite,
Dar rău, să știi, m-am supărat!
Să nu vrei tu pe litoral cu mine ...
Pfoaiiii ... de-acuma gata, eu m-am săturat!
Că doar ți-am spus cu luni în urmă
Că doar la mare eu mă simt
În largul meu,
Că sunt nebună
De dor de apă, soare și răsfăț.
Că am nevoie de odihnă,
De liniște,
Să-mi potolesc
Năvalnica depresie ce mă-nconjoară
De câte ori din vise mă trezesc.
Că sunt sensibilă și delicată
Și toate cele mă rănesc.
Doar marea, valul și nisipul,
Doar ele singure mă liniștesc.
Să nu vrei tu să-mi spui o strofă
Din Eminescu sau Coșbuc,
În seri cu lună plină pe faleză ...
așa cevaaa! mi-e sufletul năuc!
M-am supărat pe tine azi, iubite,
Dar rău, să știi, m-am supărat!
Mi-am luat tankini, troler și colac
Și dacă vii cu mine, foarte bine,
de nu ... adio, am plecat!
           
            Morala  ca  morala,  dar  cum  mă  descurc?

            Happy-end,  ce  credeați?!  M-a  sunat  și  mi-a  zis,  oftând  amar:  no,  bine,  de  data  asta  mă  sacrific.  Mergem  la mare!
Euforia  ține  puțin,  că  realitatea  te  prinde  repede  din  urmă.  Unde  să  mai  găsesc  eu,  acum,  oferte de   vacanță  la  Mamaia?  Cât  despre  bilete  de  tren, ce  să  spun  ...  adio  gară  și  locomotivă,  bun  venit  vacanță  pe  roți  de  autoturism!
            Și-acum  intervine  agenția  de  turism  ...  la  secundă!  Am  dat  de ea  pe  site-ul  AZ–Turism.ro,  oameni  inimoși  cu  experiență  în  domeniul  turismului  și  al  promovării  online. Greu  a  fost  să  stabilesc  parametrii  căutării:  apartamente  în  regim  hotelier?  pensiuni  cochete?  Hoteluri  de  cinci  stele,  ca  să  mă   simt  răsfățată  la  maxim?      Restul  vine  de  la  sine. 


Agenție  de  turism ...  la  secundă!


            Planificare  ca la  carte

          Selectezi  opțiunea  dorită  de  la  caută  cazare  și  nu-ți  mai  rămâne  de  făcut  decât  să  citești  cu  atenție  ofertele  și  să  te  hotărăști,  fiecare  după  preferințe.  Eu  sunt  o  persoană  mai  pisicoasă,  mai  leneșă  și  mai  pretențioasă,  pe  deasupra,  așa  că  am  optat  mereu  pentru  hoteluri.  Un  sfat  prietenesc:  dacă  te  informezi  corect,  poți  alege  fără  probleme,  cazarea  la  pensiuni.  Îți  oferă  aceleași  condiții,  la  prețuri  simțitor  mai  mici.  Plus  liniște, peisaje  pitorești,  chiar  unice,  ținând  cont  de  faptul  că  unele sunt  amplasate  în  locuri  în  care  marile  hoteluri  nu  s-ar  fi  putut  încadra. Chiar  și  pentru  un  city-break  într-un  oraș mare,  pensiunile  sunt  o  soluție  viabilă.  Cu  condiția  să  cauți  înformații  corecte  în  timp  util. 
              
            Cazarea  odată  rezolvată,  simți  cum  te  ia  cu  goluri  prin  stomac.  Are  hotelul  restaurant?  Se  poate  mânca  acolo?  Nu  faceți  ochii  mari,  pentru  că  noi  suntem  Stan  Pățitul:  adică,  am  achiziționat  cazare  și  masă  la  un  hotel  de  trei  stele  și,  surpriză!  când  am  ajuns  acolo  am  constatat  că  masa  se  putea  servi  la  restaurantul  hotelului,  doar  dacă  mai  achiziționai  un  pachet  în  plus,  cu  încă  o  brățară  peste  cea  de  all  inclusive,  e  drept,  nu  foarte  scump,  dar,  oricum,  nu  era  ceea  ce  plătisem  noi.  De-aia  e  bună  agenția de  turism  la  casa  omului:  îți  spune  și  câte  feluri  de  ciorbă  ți  se  oferă  la  prânz  și  unde  mănânci  cele  mai  bune  clătite!
            Vă  mai  vând  un  pont  și  vă  las,  că  prea  v-am  căpiat  de  cap  cu  vorbăria  mea:  voucherele  de  vacanță.  Deși  au  dat  un  brânci  în  sus  destul  de  serios  turismului  românesc,  voucherele  de  vacanță  sunt  tratate ca  niște  paria.  Le-am  folosit  și  eu  la  o  rezervare  online,  iar  când  am  ajuns  la  hotel  ni  s-a  spus  că  trebuie  să   renunțăm  la  acea  rezervare  online  și  să  ne  cazăm  în  mod  obișnuit,  adică  așa  cum  făceam  pe  vremuri,  când  băteam  la  toate  recepțiile  din  drumul  nostru,  în  speranța  unei  camere  libere.  Cică  așa  se  procedează  cu  voucherele.  Am  făcut-o  fără  să  crâcnim,  totuși  ușor  nedumeriți,  pentru  că  întrebasem  înainte,  am  completat  formularele  și  ne-am  pomenit  cu  o  noapte  în  plus.  Nu-i  vorbă,  am  fi  stat  noi  și  noaptea  respectivă,  dar  nu  ne  permitea  timpul,  așa  că  am  avut  de  furcă  până  am  ajuns  la  o  înțelegere  și  ne-am  recuperat  banii.

            Concluzia
         
            Chiar   dacă  te  hotărăști  în  ultimul  moment,  există  soluții,  nu  disperați!  Cel  mai  bine  este  să  vă  bazați  pe  o  echipă  specializată,  care  să  se  ocupe  de  toate  detaliile  de  planificare  ale  unei  călătorii,  de  la  cazare  la  masă  și  la  plată  și,  la  modul   ideal, și  de  transport.  AZ – Turism  va  oferi,  în  curând, un  serviciu  rent - a – car,  deosebit  de  folositor  pentru  cei  care  se  joacă  de-a  uite  trenul,  nu  e trenul,  așa,  ca  mine.

            Cât  pe  ce să  ratez  vacanța  anul  acesta!  Norocul  meu  s-a  materializat  într-o  agenție  de  turism ...  la secundă.  Adică,  într-o  secundă  m-am  hotărât,  într-o  secundă  am  contactat,  într-o  secundă  am  rezolvat. 

           
            Articol  scris  pentru  SuperBlog  2019.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu