joi, 15 noiembrie 2018

Să fiți plini de bani!


             Eu  iubesc  toamna.  Am  spus-o  de  atâtea  ori  încât,  dacă  mai  există  cineva  care  nu  a  auzit  încă,  mi  se  pare  o  minune  și  o  binecuvântare,  pentru    pot    o  iau  de la  capăt  și    spun,  până  la  sfârșitul  lumii  pot   spun,    iubesc  toamna  pentru  tablourile  ei  de  fiecare  dimineață,  ireal  de  colorate,  pentru    miroase  a  galben,  verde  și  roșu,  pentru  blândețea  primelor  ei  zile  și  mușcăturile  necruțătoare  din   ultimele.  Pentru   ploile  ei  nu  vin  cu tunete  și  fulgere,  ci  doar  cu  mărgăritare  de  apă  pe  ferestrele  aburite,  pe  care  poți    desenezi  cu  degetul  inimioare  străpunse  de  săgeți,  sau  flori  de  nu-mă-uita. 
                Câteodată,  toamna  inventează  zile  hibrid:  dimineața – ceață,  vânt  și  ploaie,  iar  la  amiază -  soare  cald,  bun  și  dulce  ca  mierea  de  mai  și  adieri  molcome  cu  miros  de  nuci  prăjite.
                Câteodată,  toamna  nu  este  decât  un  mesager  al  iernii  ce  va    vină.  Îți  îndeasă  în  nări  miros  de  zăpadă  scânteietoare  și  îți  picură  în  urechi  foșnet  de  brad  verde  de  la  munte.
                Iubesc  septembrie  pentru    e  ziua  mea,  iubesc  octombrie  pentru    e  ziua  lui,  iubesc  noiembrie ...  ei  bine,  o    râdeți,  dar  iubesc  noiembrie  pentru  Black  Friday.  Nu,  nu  este  un  moft,  nici  publicitate  gratuită,  nici  o  glumă  deplasată.


                Îmi  place la  nebunie    fac  cumpărături. Să    plimb printre  rafturi,    mângâi  și  cu privirea,  și  cu  degete  înfrigurate  de  nerăbdare,  tot  felul  de  nimicuri,  de  fantezii  mai  mult  sau  mai  puțin  nebunești,  mai  mult  sau  mai  puțin  costisitoare.  Nu  le  pot  cumpăra  pe  toate,  nu  pentru    n-aș  vrea,  ci pentru    spiritul  meu   de  Fecioară  practică  îmi  dictează      mulțumesc  cu  partea  bună  a  privitului:  aflu  despre  ele,  noutățile  și  le  trec  pe  lista  mea  de  neapărat  de  cumpărat ... cândva.  Acasă,  în  tihna  camerei  mele  cu  pereți  albaștri,  ca  într-un  castel  de  cleștar,  lista  respectivă  se  ajustează  în  fiecare  zi,  pentru  ca,  înainte  de  marele  eveniment  al  brumarului,    mai  numere  doar  câteva,  cele  mai  cele  dintre  toate.
                Viața   m-a  învățat  multe,  multe  mari,  multe  mărunte, printre  care  și  ai  încredere  în  instinctul  și  gustul  tău.  Cu  alte  cuvinte,  dacă  îmi  plac  bluzele  de  damă  cu  volane,  floricele  și  mărgeluțe  și    simt  bine  îmbrăcată  cu  ele,  păi,  atunci,  pe  alea  le  cumpăr,  nu  altele,  chiar  dacă  ar  face  parte  din  colecția  de  acum  cinci  ani.


                Ok,  ăsta  a  fost  un  exemplu,  nu  neapărat  de  trecut  în  lista  pentru  vinerea  neagră  a  magazinelor,  vinerea  albă  pentru  mine. 
                Știți  zicala  aia  cu  suntem  prea  săraci  pentru  a  cumpăra  lucruri  ieftine?  Eu  ador    o  aplic  în  viața  de  zi  cu  zi,  dar  nu  mi  se  prea  arată  mereu,  așa    abia  aici  intervine  adevărata  mea  listă  pentru  reducerile  mult  așteptate.  Deci,  doar  obiecte  strict  necesare,  de  foarte  bună  calitate  și  la  un  preț  rezonabil.  Atât.
                Vine  iarna,  bine-mi  pare, 
    o    ningă  foarte  tare ...  și  eu  nu  mai  am  ghete!  Ultimele  au  obosit,  săracele,  și  au  căscat  o  gură  cât  o  șură:  una  în  vârf  și  una  la  călcâi.  Oricum,  și-au  trăit  traiul  și  și-au  mâncat  mălaiul,  adică  și-au  amortizat  investiția,  pentru  că,  acum  câțiva  ani,  nici  nu  mai  știu  câți,  le-am  cumpărat  tot  așa,  cu  degetul  pregătit    apăs  prima  pe  butonul  de  cumpără  de  Black  Friday.  Și  nu  mi-a  părut  rău.
Și  cum  o  pereche  de  ghete  de  damă  n-o    vrea  niciodată    meargă  de  una  singură,  anexez  și  o  pereche  de  ghete  bărbați,  pentru  el,  vajnicul  meu  iubitor  de  drumeții  în  natură.  Le-am  și  ochit,  tot  butonând  pe  site-ul  Answear.ro,    nu  credeți,  cumva,    nu  sunt  temeinic  pregătită.




Toamna  asta,  cele  două  perechi  de  ghete  sunt  imperios  necesare  că,  altfel,  voi  patrula  prin  nămeți  în  târlicii  portocalii  croșetați  de  bunica. 
Și  dacă  tot  vorbeam  de  pregătire,  ei,  bine,  aflați  despre  mine    sunt  o tipă  foarte  dotată  la  capitolul  ...  teorie.  Adică  știu  exact  ce  și cum    fac,  dar    împiedic  la  cum      și  țin  de  ceea  ce  știu.
Obiectele  neapărat  de  trebuință  sunt  trecute  în  coșurile  cu  favorite  ale  diverselor  magazine  online  cu  de  toate.  Mai  trebuie    finalizez  comanda  și  gata,  banii  se  duc,  produsele  vin,  iar  săptămâna  viitoare    dau  cu  capul  de  pereți. 
M-am  învățat  minte,  asta  încerc      spun:  le-am  trecut  pe  toate  în  listă  și  la  favorite  și  acum  savurez  în  liniște:  mă uit,  verific  pe  teren,  adică  acasă,  dacă trebuie  sau  nu  și  în  funcție  de  rezultatul  verificării,  șterg  sau  adaug.  E  mai  ușor  așa,  produsul  meu  de  acasă  îmi  zâmbește  angelic  și    îndeamnă  să-l  las  baltă  pe  intrus.  Și,    rog,  cine  poate  rezista?
Există,  însă,  un  raion  căruia  chiar  nu-i  pot  rezista.  Îl  las  mereu  ultimul  pe  listă,  încerc  din  răsputeri    nu    apropii  de  el,  dar  ispita  este  prea  mare.  ACCESORII,  adică  bijuterii  și  genți  de  damă.  Și  dacă  tot  am  reușit    înjumătățesc  ceea  ce  aproape  cumpărasem în  faza  de  tatonare  a  magazinelor  cu  oferte  de  black  friday,    gândesc    merit  și  eu  un  premiu.   Asemenea  premiu ...


Până  la  urmă,  din  toată bâiguiala  asta  despre  toamnă  și  reduceri,  sper    ați  înțeles  care  este  adevărata  mea  opinie:  fiecare  dintre  noi  avem  o  strategie.  Fiecare  caută,  compară,  adaugă,  șterge,  cumpără  sau  se  lasă  păgubaș.    online  sau  la  fața  locului,  nici  nu  mai  contează.  La  sfârșit,  rămânem  cu  un  produs  care  ne trebuie  cu  adevărat,  cu trei  produse  pentru  care  plângem  până  luna  viitoare  la  salariu  și  cu  imensa  satisfacție    am mai   trecut  de  o  vinere  neagră.  Unii  sunt  mai  cumpătați,  alții ...  năravul  din  fire,  n-are  lecuire!  Fiecare  dintre  noi  dăm  sfaturi,  fiecare  primim  sfaturi  și ...  facem  cum ne  taie  capul.
Eu    doresc    fiți  plini  de bani,    îi  cheltuiți  cum  trebuie  și    găsiți  ceea  ce    doriți,  la  prețuri  cât  mai  mici!

Articol  scris  pentru  SuperBlog  2018!





               


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu