duminică, 18 noiembrie 2018

Colorata, enigmatica și contrastanta Indie



Dragul  meu,

                Scrisoarea  mea  sper    te  găsească  sănătos,  voinic  și   gata  pregătit  pentru  o  mare  surpriză:  o  aventură  tulburătoare  în  India.  Când???  Cum,  când?  De  Revelion,  evident,  nu  crezi    ar  cam  fi  timpul  potrivit    renunțăm  la  zăpadă,  la  ger,  sarmale  și  răcituri  și    încercăm  soarele,  florile  și  renumitele  mâncăruri  indiene,  gătite  cu  miraculoasele  lor  mirodenii,  la  fel de  scumpe  și  de  căutate  astăzi,  ca  și   acum  câteva  sute  de  ani?


                Știu,  știu,  ție  îți  plac  tradițiile  și  ani  de-a  rândul  le-am  respectat  cu  sfințenie  dar,  uite,  am  primit  o  provocare  de  la  Revelion  Christian  Tour  și  n-am  de  gând,    știi,  sub  nicio  formă  nu  am  de  gând    ratez  așa  ceva. 
                Așa  că,  dragul  meu,  fă-ți  bagajele  și  hai    străbatem  mări  și  țări  amândoi,    învingem  nopțile  și  zilele  astea  geroase  și    culegem  flori  roz  și  mov,  îmbrăcați  în  straie  portocalii,  așa  cum  fac  indienii  atunci  când  sărbătoresc  revelionul.  Bine,  revelionul  este  sărbătorit  în   date  diferite,  în  funcție  de  zonă,  dar,  nu-i  bai,  dragul  meu,  amândoi  putem  face  orice,  nu-i  așa?
                Hai,  iubitule,    dăm  aripi  pașilor  noștri  pe  lespezile  albe  ale  Taj  Mahalului,  să-l  căutăm  pe  Akbar  cel  Mare  la  Sikandra,  la  Mausoleul  Împăratului,    potolim  focul  de  la  Red  Fort,  cel  mai  important  monument  al  orașului  Delhi,    facem  poze  nemuritoare  la  Poarta  Indiei,    străbatem  Orașul  Roz,  Jaipur,  și    ne  plimbăm  cu  elefanții  în  drum  spre  Fortul  Amber. 


                Nu  te-am  convins  încă?  Tot  nu-ți  surâde  ideea  de  Revelion  în  India?  Hmmm,  cam  îndărătnic  ești,  iubitule,  dar  îți  vin  eu  de  hac,  n-avea  grijă!  Ia    vedem,  spui   tu  cu  mâna  pe  inimă    nu  ți-ar plăcea    vezi  Rhaj  Ghat,  memorialul  închinat  lui  Mahatma  Ghandi  și  Minaretul  Qutub,  cel  mai  înalt  minaret  din  cărămidă  din  lume?  Da,  știu,  trebuia    încep  cu  ofertele  mai  pragmatice  și     păstrez  pentru  mine  dragostea  și  fluturașii, dar  încercarea  moarte  n-are!  Și  încă  ceva:  atunci  când  am  acceptat  provocarea,  mi-am  adus  aminte    de  mult  timp  îți  doreai    vizionezi  piese  de  teatru  tradiționale  indiene,  iar  acum  ai  ocazia    o  faci  la  Teatrul  Prithvi  în  Juhu.



                Vrei      întrebi  despre  provocare,  am  ghicit,  nu-i  așa?  Păi,  nu-i  nimic  de  neînțeles  aici:  blogul  meu  de  călătorii  are  misiunea  de  a   readuce  în  atenție  avantajele  și  facilitățile  oferite  de  un  Revelion  pe  alte  coordonate,  într-o  cultură  cu  totul  și  cu  totul  diferită  de  a  noastră,  alegând  din  paleta  bogată  cu  oferte  speciale  Revelion   de  la  Christian  Tour   și  unde  altundeva  s-ar  potrivi  mai  bine  dorințele  și  povestea  noastră  decât  în  colorata,  enigmatica   și  contrastanta   Indie?
                Hai,  iubitule,    mâncăm  Chicken  Biryani,  adică  pui  și  orez  basmati  cu  șofran  și  apă  de  trandafiri.  Ai  uitat?  Se  mănâncă  cu  degetele,  iar  aroma  lui  puternică  rămâne  în  mâinile  noastre  mult  timp  după  ce  ne-am  spălat.  Uite,  îți  propun  și o  bucată  de   Lachha,  adică  pâine  din  mai  multe  straturi,  precum  și  murăturile  picante,  la  care  eu  am    spun,  totuși,  nu,  pentru    cerul  gurii  mele  este  mult  mai  sensibil  decât  dorința  de  a  gusta  mâncăruri  noi,  cu  reputație  de  dinamită  gastronomică.  Dar,  ca    fiu  sinceră  până  la  capăt,    sacrific  pentru  o  porție  de  Kheer,  celebrul  lor  orez  cu  lapte,  cu  șofran  și  aromă  de  trandafiri  și,  ca  o  încununare  a  experienței  noastre  gastronomice,  Gulab  Jamun,  dulce-dulce  ca   întreaga  noastră  experiență  pe  tărâmul  fermecat  al  Indiei.



                Pentru  ei  nu  va  fi  o  noapte  specială,  ți-am  mai  spus    ei  sărbătoresc  Anul  Nou  în  date  diferite,  dar  noi  o  vom  face  specială  pentru  noi,  într-o  plimbare  cu  ricșa  și  la  un  spectacol  de  cântece  și  dansuri  jaipureze.  Singurul  meu  regret  este    nu  vom  putea  vedea   Diwali,  Festivalul  Luminilor,  care  are  loc  în  octombrie – noiembrie,  ține  cinci  zile  și  în  timpul  căruia  se  aprind  milioane  de  candele,  iar  oamenii  își  dăruiesc  unii  altora  dulciuri  și  gustări. 
                Buuun,  rămâne  stabilit,  deci!  Te  aștept  acasă,  în  timp  ce  eu  îmi  fac  bagajele ...  stai,  nu  am  nevoie  de  prea  multe  lucruri:  haine  sport,  din  bumbac,    doar  iarna  lor  nu-i  ca  a  noastră,  aparatul  foto  și  ...  tu.  Deși  India  este  o  țară  foarte  prietenoasă,  femeile  singure  nu  sunt  întotdeauna  în  siguranță.    mergem,  dragul  meu,    întâmpinăm  un  Nou  An,  într-un  loc  nou,  cu  o  poveste  nou-nouță  de  spus  copiilor  și  nepoților!
                Te  îmbrățișează  cu  dor  și  drag,  a  ta  nerăbdătoare!

                Articol  scris  pentru  SuperBlog  2018!

               
               

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu