Sunt
dependentă de seriale
online.
Când nelipsitele
și iubitele mele atacuri
de panică sau
de ce-or mai
fi ele își
fac de cap,
reușesc, totuși, printre
sughițuri și lacrimi
de crocodil, să-l
conving pe domnul
Google să-mi deschidă
seriale online.
Îi cunosc
pe toți polițiștii
americani, canadieni,
francezi, toți frumoșii,
incoruptibilii, gentlemenii fără
noroc la neveste,
din toate NCIS-urile,
CSI-urile și FBI-urile,
toți mentaliștii, medium-urile
și Profiler-ii aferenți, pe pompierii de
la 51 din
Chicago, unde joacă
logodnicul pe bune
al Lady-ei Gaga, ca să
nu mai vorbesc
despre avocații din
toate birourile de-a
lungul și de-a
latul Statelor Unite.
Mai știu
și mor de
dragul lui, despre
Grimm și arătările
sale, despre Cronicile
din toate ținuturile
inventate vreodată de
scenariști, despre toți
eroii cu puteri
dobândite prin nu
știu ce experimente
greșit aplicate și
niciodată reparate.
Dar, într-o
seară frumoasă și
calmă (ea, seara),
disperată că nu
mai apăreau odată
subtitrările, încerc un
serial englezesc, fără
enigme, crime și
băieți frumoși: Call the
midwife, adică Chemați
moașa. Las la
o parte că
snobii ăia de
englezi sunt campioni
la seriale și fac niște
seriale polițiste de
ți-e frică să
te uiți la
ele după ora
20,00, vă spun
doar că dimineața,
înainte de a
pleca la muncă,
chiaună de nedormită,
eram fericită că
dădusem gata primele
două sezoane.
Acțiunea se
petrece în Poplar,
suburbie a Londrei,
la sfârșitul anilor
50 și se
bazează pe memoriile
lui Jennifer Worth,
asistentă medicală și
moașă. Aveau ăia
pe atunci un
sistem și un
personal sanitar pe
care noi, nici
tăiați cu lama
și presărați cu
sare nu-l vom
atinge veci. Că
e nevoie de
suflet și bunăvoință și
cam flutură-vânt prin
buzunarele capitolului cu
pricina pe meleagurile
carpato - dunărene.
În rolul
naratorului, Vanessa Redgrave.
Inutile alte comentarii.
Doar că serialul
cu pricina îți
cotrobăie fără nicio
jenă prin toate
cotloanele sufletului, joacă
tontoroiul pe inima
ta și te
fac praf scenele
cu femei care
nasc acasă, în
patul lor, cu
alți cinci - șase prunci
cu urechi lipite
de ușă, așteptând
să nască mama
și apoi să
vină să le
pună de mâncare
în farfurie. Cei
care aveau așa
ceva în dotare,
bineînțeles.
Nu sunt
critic de film,
nu mă pricep
la arta cinematografică și
nu am nicio
pregătire în domeniul
artei. Mă uit
la ce-mi place,
indiferent de părerile
criticilor și oamenilor
în măsură să
facă acest lucru.
Dar cred că
rolul principal al
filmului este să ne impresioneze,
să ne facă
atenți la luminile
și umbrele din
care este construit
omul și pe
care le imprimă,
conștient sau nu,
realității în care
trăiește. Și Call the
midwife, cu toate
inadvertențele sale, este
cel mai emoționant
serial despre femei,
copii și despre
viață pe care
l-am văzut.
Faceți o
încercare și nu
o să vă
pară rău.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu