joi, 11 aprilie 2019

Călători prin istorie


         Jobul  meu  presupune  deplasare.  Călătorie  în  interes  de  serviciu,  se  spune.   Am  venit,  am  făcut,  am  plecat.  De  cele  mai  multe  ori  nu  văd  decât  gara,  autogara  și  hotelul.  Restul,  cu  părere  de  rău,  în  altă  deplasare.
Experiența  vine  la  pachet  cu  ceva  ani  în  plus,  iar  aceștia,  ca  în  lanțul  slăbiciunilor,  trag  după  ei  și  niscaiva  intoleranțe,  dureri,  neputințe. 
            Dar ... toate  la  timpul  lor.  Și  chiar dacă  n-am  crezut    va  veni  și  ziua  asta,  ei,  uite    a  venit.  Plec  în  concediu.  Doar  eu  și  copilul  meu  de  10  ani,  pasionat  de  istorie.
Adică,    ne  înțelegem:  nu  e  chiar  concediu.  Sunt  doar  câteva  zile,  pe  care  trebuie  neapărat    le  iau,  la  cererea lui  expresă,  pentru  un  proiect  extrem  de  important,  despre  vechile  așezări  românești.  Și  cum  altfel  poate    învețe  cel  mai  bine,  dacă  nu  la  fața  locului?
            Mi-au  rămas  intacte  tichetele  de  vacanță  de  anul  trecut,  așa  cum  mi-au  rămas  și  zilele  de  concediu  și,  uite,  deja  se  pregătesc  tichete  de  vacanță  pentru  anul  în  curs.    profităm  de  ceea  ce  avem,  cu  alte  cuvinte    facem  limonadă  din  lămâile  primite.







            
                Buun,  prima  întrebare:  unde  mergem  și  ce  vizităm?
            Fusesem,  în  urmă  cu  două  săptămâni,  la  o  conferință  în  Brașov.  Și  mi-a  rămas  sufletul  la  locurile  alea  minunate,  pe  care  mai  mult  le-am  ghicit,  decât  le-am  văzut. Iar  Brașovul,  în  afară  de  frumusețea  naturală  a  locurilor,  ne  oferă  și  cale  liberă  spre  vestigii  neprețuite  al  istoriei  noastre.
            Mi-am  pus  tichetele  pe  birou,  lângă  laptop  și   m-am  apucat  de  butonat.
            Primul  popas,  Travelminit,   platforma  online  care  asigură  legătură  directă  între  clienți  și  proprietari.  Le  spui  ce  vrei,  când  vrei  și  cum  vrei  și  ei  caută  cele  mai  bune  soluții  pentru tine.  Cunoșteam  bine  platforma,  deoarece  este  cea  mai  folosită  de  către firmele  care  organizează  conferințe,  prezentări  de  produs  și  team  building.
            Normal    prima  dată  am  întrebat  dacă  primesc  tichetele  de  vacanță,  iar  ei  au  confirmat    lucrează  cu  toate  tichetele  aflate  pe  piața  românească.  Mi-au  pus  la  dispoziție  o  listă  cu  locuri  de  cazare  în  Brașov,  disponibile  pentru  rezervare  online  și  imediat  mi-a  sărit  în  ochi  La  Maisonnette.   Sună,  așa,  a  primăvară  franțuzească,  nu  credeți?


            Am  rezolvat  cazarea,  am  căzut  de  acord    voi  efectua  plata  cu  tichete  de  vacanță  prin  Travelminit,  a  mai  rămas  doar  stabilirea  traseului.
            Avem  la  dispoziție  trei  zile,  deci  începem  cu  obiectivul  aflat  cel  mai  departe:  satul  Viscri,  inclus  în  patrimoniul  mondial  Unesco,  cu  ulițele  lui  prăfuite și  casele  vechi  de  secole.  Timp  berechet    ne  abatem  și  pe  la  Șinca  Veche,    vedem  Templul  Ursitelor,    coborâm  la  Râșnov,  oraș  despre  care  se  spune că  ar   comunica  cu  acest  templu  prin  niște  tunele  secrete,  hoinărim  prin  vechea  cetate,  admirăm  ansamblurile  fortificate  și,  înapoi,  în  Brașov. 
            Și,  pentru    valoarea  tichetelor  a  fost  mai  mare  decât  contravaloarea  cazării,  am  solicitat  și  am  primit  undă  verde    achităm  și  mesele  servite  cu  tichetele  rămase. 

sursa  foto:castelulbran.ro

            Nu  se  poate    ajungem  la  Brașov  și   nu  vizităm  Castelul  Bran,  iar  la  întoarcere,  în  loc    ne  oprim  la  La  Maisonnette,  trecem  mai  departe,  spre  Prejmer,  satul  cu  1000  de  izvoare  și  o  biserică  săsească  deosebită,  veche  peste  700  de  ani.
            Ultima  zi  am  rezervat-o  Brașovului.  Păi,  se  poate?  Biserica  Neagră,  cel  mai  mare  lăcaș  de  cult  gotic  din  Europa  de  Est,  apoi  Prima  Școală  Românească,  fondată  de  domnitorul  Neagoe  Basarab  și  Cetățuia  de  pe  Straja,  care  este,  la  ora  actuală,  una  dintre  cele  mai  importante  atracții  ale  Brașovului. 
            Nu  întâmplător  am  ales  La  Maisonnette:  camera  are  vedere  liberă  spre  Piața  Sfatului,  celebră  încă  din  Evul  Mediu,  pentru  târgurile  atât  pentru  negustorii  sași  și  maghiari, cât  și  pentru  cei   veniți  din  Țara  Românească  Românească  și pe  latura  opusă  a  Bisericii  Negre.  Drept  în  inima  acțiunii,  ca    nu  mai  vorbim  de  atmosfera   retro,  pe  care  o împrăștie  la  tot  pasul.  





            Cazare  și  masă  rezervate,  traseul  stabilit,  ce  a  mai  rămas  de  făcut?    pun  tichetele  într-un  plic,    contactez  curierul  și    le  trimit  către  Travelminit,  pentru  finalizare.  Punct  ochit,  punct  lovit!    înceapă  marea  noastră  călătorie!

            Articol  scris  pentru  Spring  SuperBlog  2019!

           
           
           
           

           

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu