joi, 11 octombrie 2018

Bucătăria însemni tu


-           Ai  fi  fugit  cu  mine,  dacă  ți-aș  fi  cerut?
-          Fără    stau  pe  gânduri!
-          Și  unde  ai  fi  dormit,  zăpăceală?
-          Cu  tine,  unde  altundeva?
-          Și  ce-am  fi  mâncat?
-          Mere  și  cartofi  copți!
-          De  unde,  Doamne  iartă-mă,  mere?  Sau  cartofi? Cu  ce  le-am  fi  cumpărat?
-          Din  pomii  momârlanilor  de  la  Valea  de  Brazi!  Le  furai  pentru  mine,  nu-i  așa?
-                     Dacă  stau  bine  și    gândesc,  am  și  făcut-o  de  câteva  ori.  Și  flori,  tot  din  grădini.  Și  prune.  Cam  de  toate    fi  furat  atunci.
-          Adică???  Numai  atunci,  acum  nu?
-                     Păi,  nu  mai  ai  nevoie  acum.  De  trei  zile  îmi  rup  spatele  tot  montând,  mutând  și   renovând  bucătăria.   Habar  n-am  la  ce-ți  trebuie  toate  hangaralele  astea,  ba  dacă    uit  mai  bine,  habar  n-am  ce  caută  anumite  chestii  în  bucătărie.  Eu  credeam    ai  nevoie  doar  de  aragaz,  un  dulap,  masă,  scaune  și  blide.
-                     Da,  așa  credeai  tu.  Ar  fi  trebuit  să-mi  dau  seama    nu    înțelegi!    nu  cunoști  sufletul  unei  femei,  că-ți  rămân  străine  nevoile  și  simțirile  ei.  Păi,  hai    te  luminez,  dragule,  și  până  aliniezi  tu  dulapul  ăla  mai  bine,    stă  cam  câș  și    zgândără  pe  retină,  eu  îți  dau  indicații  și-ți  țin  de  urât,      știi  doar,  trup  și  suflet  sunt    te  încurajez  în  ceea  ce  faci!

Bucătăria,  dragul  meu,  este  inima  casei.  Este  cea  care  ne  dictează  ritmul,  cea  care  respiră  pentru  noi,  cea care  se  bucură  și  se   întristează  odată  cu  noi.
Bucătăria,  dragul  meu,  înseamnă  acasă,  înseamnă  miros  de  cafea,  de  pâine  prăjită  cu  miere  și  macaroane  cu  brânză,  uitate  o  secundă  în  plus  în  fierbințeala  cuptorului. 
Înseamnă  lumină,  să-ți  poți  privi  oamenii  dragi   bucurându-se  de  bucatele  gătite  de  tine,  înseamnă  căldura  trupurilor  și  a  zâmbetelor  lor,  înseamnă  culoare  în  obraji  și  limbi  dezlegate  la  ceas  de  seară  și  de  taină  în  familie.
Uite,  am  găsit  mese  și  scaune  de  bucătărie  cu  floarea  soarelui  pe  tapițerie.  Galbenă  ca  aurul,  se  întoarce  dimineața  după  noi,  așa  cum  se  întoarce  după  soare,  acolo,  afară,  în  lanul  unduit  de  vânt. 
Îți  mai  aduci  aminte,  pe  când  copiii  noștri  erau  mici,  mici  și  ne  adunam  toți  în  vârful  patului,  în  jurul  unui  castron  plin  ochi  cu  cei  mai  aurii  și  mai  crocanți  cartofi  prăjiți  care  au  existat  pe  pământ?  Le era  frică  de  întuneric  și,  la  lumina  lumânărilor,  le  desenam  umbre pe  pereți  cu  palmele  noastre  împreunate:  lup,  iepuraș,  vultur,  cățel,  pisică,  delfin.  Și  ne  prefăceam    nu  vedem  când  ascundeau  castronul  cu  cartofi  și    plângeam  în  pumni  de  supărare.  Copiii  au  crescut,  castronul  a  obosit  și  el,  iar  acum,  uite,  am  cumpărat  boluri  colorate  pentru   nepoți.
Bucătăria,  iubitule,  înseamnă  locul  în  care    gândesc  la  tine  în  fiecare  minut,  de  fiecare  dată  când  gătesc  mâncarea ta  preferată.  Mmmm,  ce gust super  o    aibă  în  noile  mele  oale:  una  roșie  ca  focul  și  ca  obrajii  tăi, când  vii  obosit  și  înfrigurat  și  vrei  supă  de găină  cu  găluște  moi  și  pufoase;  una  albastră  ca  cerul,  pentru  sufleuri  limpezi  ca  dragostea  mea  pentru  tine  și  una,  cum  altfel,  cu  inimioare,  pentru  nimicuri -  fantezii  de  sâmbătă  seara.




Bucătăria  înseamnă  fereastra  imensă,  decorată  cu  ghirlande  luminoase  și  o  perdeluță  mică,  simbolică,    lase  soarele  și  luna    intre  și    se  așeze  la  masa  noastră.  Fețe  de  masă  cu  flori  și  fluturi  sunt  exact  ceea  ce  ne  trebuie  ca    întregim  atmosfera  de  vacanță  și  de  copilărie.



Și  mai   înseamnă  mirodenii  și  cărți  de  rețete,  pentru  că,  nu-i  așa,  omul  cât  trăiește,  învață!  și  cum  ar  fi    vedem,    gustăm,  dar    nu  putem  mirosi?  Pentru    noi,  oamenii,  judecăm  totul  prin  prisma  simțurilor  noastre:  după  miros,  culoare,  gust  și  intuiție.
Dar  cel  mai  important  lucru  abia  acum  urmează:  bucătăria  însemni  tu.  Tu  cu  experimentele  tale  ciudate,  care,  trebuie    recunosc,  câteodată  sunt  de-a  dreptul  geniale.  Tu  cu  sosul tău  din  dulceață  de  prune  și  ceapă  caramelizată,  pentru  care tot  neamul  ne  vizitează  de  fiecare  sărbătoare!  Ție  trebuie  să-ți  mulțumesc  pentru  cea  mai  extremă  cafea  de  pe  pământ:  extrem  de  aromată,  extrem  de  dulce,  extrem  de  ...  na,    mi-a  lăsat  gura  apă!



-  Gata,  gata,  am  înțeles!  Termin  și  raftul  ăsta  și  dau  o  cafea  exact  de-aia  de  care  ai  zis  tu.  În  ce    pun  cafeaua,    nu  văd  niciunde  vechile  noastre  cești?


-  Ce  ți-am  zis  eu  ție,    sunt  aici  pentru  suport  și  încurajări?  Nou-nouțe  și  cu  grădina  de  flori  a  mamei  pictată  pe  ele,  că doar  ție  acolo  îți place:  între  lalele  și  liliac,  cu  zumzet  de  albine  în  jur  și  cu  miros  de  iarbă proaspăt  cosită.  Imediat,  dragul meu,  imediat!

Articol  scris  pentru  SuperBlog  2018,  proba  sponsorizată  de  SomProduct.





6 comentarii:

  1. CUM ÎȚI PRIN ÎNCĂRCĂTORUL MEU DIN ACEASTA MARE COMPANIE

    Bună ziua dragilor mei, sunt Linda McDonald, care locuiește în prezent în Austin Texas, SUA. Sunt văduvă în acest moment cu trei copii și am rămas blocată într-o situație financiară în aprilie 2018 și am avut nevoie să refinanțez și să îmi plătesc facturile. Am încercat să caut împrumuturi de la diverse firme de împrumuturi, atât private, cât și corporative, dar niciodată cu succes, iar majoritatea băncilor mi-au refuzat creditul, nu sunt pradă completă acelor capote de acolo care le numesc creditor auto-bani, sunt toate înșelătorie, tot ce își doresc este dvs. bani și bine nu auziți de la ei, mi-au făcut-o de două ori înainte de a-l întâlni pe domnul David Wilson, partea cea mai interesantă este că împrumutul meu a fost transferat pentru mine în 74 de ore, așa că vă sfătuiesc să-l contactați pe domnul David dacă sunteți interesat să obțineți un împrumut și sunteți sigur că îl puteți plăti înapoi la timp, îl puteți contacta prin e-mail ……… (davidwilsonloancompany4@gmail.com) Fără cec de credit, fără cosigner cu doar 2% dobândă și planuri de rambursare mai bune și planificați dacă trebuie să contactați orice firmă cu referire la asigurarea unui împrumut fără garanție, atunci contactați astăzi domnul David Wilson pentru împrumutul dvs.

    Oferă tot felul de categorii de împrumuturi pe care le oferă

    Împrumut pe termen scurt (5_10 ani)
    Împrumut pe termen lung (20_40)
    Împrumut pe termen mediu (10_20)
    Ele oferă împrumut de genul
    Împrumut la domiciliu ............., Împrumut de afaceri ........ Împrumut de creanță .......
    Împrumut pentru studenți .........., Împrumut pentru început de afaceri
    Împrumut pentru afaceri ......., Împrumut pentru companie .............. etc
    E-mail .......... (davidwilsonloancompany4@gmail.com)
    Când vine vorba de criză financiară și împrumut, atunci împrumutul financiar David Wilson este locul de plecare, vă rugăm să-i spuneți că doamnei Linda McDonald vă direcționez Noroc… ....

    RăspundețiȘtergere
  2. Salut tuturor, astăzi sunt super încântat. Am văzut comentarii de la persoane care au primit deja un împrumut de la Sabinhelps@gmail.com și apoi am decis să mă înscriu pe baza recomandărilor lor. În urmă cu câteva ore, am confirmat un total de 10.000 de euro pe care i-am solicitat din contul meu bancar. Aceasta este o veste foarte bună și sfătuiesc oricui are nevoie de un împrumut real pentru a depune o cerere prin e-mail: sabinhelps@gmail.com sau whatsapp la +79267494861.

    RăspundețiȘtergere
  3. TESTIMONY ON HOW I GOT MY LOAN FROM A GENUINE FINANCE COMPANY LAST WEEK. Email for immediate response: drbenjaminfinance@gmail.com

    I am Mrs,Leores Jazbel by name, I live in United State Of America, who have been a scam victim to so many fake lenders online between November last year till July this year but i thank my creator so much that he has finally smiled on me by directing me to this new lender who put a smile on my face this year 2020 and he did not scam me and also by not deceiving or lying to me and my friends but however this lending firm is BENJAMIN LOAN INVESTMENTS FINANCE (drbenjaminfinance@gmail.com) gave me 2% loan which amount is $900,000.00 united states dollars after my agreement to their company terms and conditions and one significant thing i love about this loan company is that they are fast and unique. {Dr.Benjamin Scarlet Owen} can also help you with a legit loan offer. He Has also helped some other colleagues of mine. If you need a genuine loan without cost/stress he his the right loan lender to wipe away your financial problems and crisis today. BENJAMIN LOAN INVESTMENTS FINANCE holds all of the information about how to obtain money quickly and painlessly via Call/Text: +1(415)630-7138 Email: drbenjaminfinance@gmail.com

    When it comes to financial crisis and loan then BENJAMIN LOAN INVESTMENTS FINANCE is the place to go please just tell him I Mrs. Leores Jazbel direct you Good Luck.......................

    RăspundețiȘtergere
  4. Bună ziua, sunt foarte fericit acum pentru că tocmai am primit împrumutul de 69.000 EUR de la această companie bună - LAPO. Faceți bine să le contactați dacă aveți nevoie de un împrumut rapid. Contactați-i acum prin acest e-mail: (lapofunding960@gmail.com) sau WhatsApp: +447883183014

    RăspundețiȘtergere
  5. vreau doar să spun un mulțumire foarte mare domnului Peter și tocmai am primit împrumutul meu de la compania de împrumut peterhelp chiar acum și am auzit de această companie și am crezut că este o companie falsă, dar acum sunt atât de fericit că această companie m-a ajutat și 100% această companie este reală, așa că oricine are nevoie de un împrumut, aceasta este compania potrivită pentru a aplica de acum. Am solicitat un împrumut pentru afacerea mea de 250.000,00 euro și această companie m-a ajutat fără întârziere. Sunt atât de fericit că depun mărturie pentru această companie, deoarece Am văzut alți oameni făcând acest lucru și sunt fericit că sunt printre oamenii care împărtășesc mărturii despre modul în care această companie m-a ajutat, așa că toată lumea, dacă aveți nevoie de un împrumut real, vă ajută asistentul. informațiile lor de contact sunt peterhelps01@outlook.com

    RăspundețiȘtergere
  6. I am happy today, thanks Lapo Micro Finance for giving me a loan. I was deceived several times trying to get a loan until I came across Lapo Micro Finance who provided me with a loan worth $ 23,000 to care for my sick child. If you need a real lender today contact Lapo .Contact email: lapofunding960@gmail.com
    Whatsapp +447883183014

    RăspundețiȘtergere