duminică, 9 aprilie 2017

Ori bijutier, ori hoț! Ori amândouă!

            Când  eram  copil,  de-abia  așteptam  să  mă  trimită  mama  la  cumpărături,  în  centrul  vechi  al  orașului,  acolo  unde  mai  dăinuia,  încă,  piața  mare:  mormane  de  fructe,  verdeață,  carne,  lapte  și  brânză,  alături  de  tarabele  cu  haine,  încălțăminte,  animale  de  companie  și  gablonzuri.  Acolo  era  viața  mea:  printre  bijuteriile  ieftine,  cu   pietricele  colorate,  cu  șiragurile  lungi,  lungi  de  mărgele,  pe  care  le  puteai  răsuci  de  două-trei  ori  în  jurul  gâtului.
            Mai  târziu,  adult  fiind,  mi-am  bucurat  sufletul  și  ochii  pe  site–urile  de  profil,  devenind  o  enciclopedie ambulantă în ceea ce privește magazinele online și  brandurile  specializate  în  comercializarea  bijuteriilor  și  accesoriilor.
Sunt  nebună  după  bijuterii.  Nu  am  un  metal  anume,  nicio  piatră  preferată  dar,  când  sunt  prea  tristă,  sau  prea  obosită,  vederea  perlelor  mă  alină  mai  ceva  decât  un  balsam  binefăcător  aplicat  peste  o  rană  deschisă.
În  micul  nostru  orășel  de  munte  nu  avem  mall.  Așa  că  orice  vizită  într-un  mare  oraș,  se  termină,  inevitabil,  la  mall.  Greu  de  ghicit  de  ce  magazin  mi  se  lipesc  ochii,  nu-i  așa?


Așa  am  descoperit  magazinele  Splend'or,  cu  vitrinele  lor  imense,  doldora  de  bijuterii  și  ceasuri  perfecte  pentru  orice  buzunar  și  pentru  orice  ocazie.  Și  dacă  nu  ai  nicio  ocazie  la  orizont,  nu-i  bai,  poți  să-ți  faci  una  special  pentru  tine:  de  bucuria  copiilor  tăi,  de  răsăritul  soarelui  după  ploaie,  de  prima  narcisă  apărută  pe  munte  în  primavărara  asta  descentrată.  Și  un   lucru  foarte  important:  aici  vei  fi  salvat,  întotdeauna,  atunci  când  vei  avea  nevoie  de  idei  de  cadouri  pentru  cei  dragi.



Una  peste  alta,  am  intrat  în  magazin  cu  gândul  să  cumpăr  un  cadou   pentru  o  prietenă  dragă,  pe  care  nu  o  mai  văzusem  de  mulți  ani.  Stabilită  în  altă  țară,  venise  cu  o  problemă  de  moștenire  în  orașul  copilăriei  și,  deși  păstram  legătura  telefonic  și  online,  m-am  bucurat  foarte  tare  atunci  când  m-a  contactat  și  mi-a  cerut  să  ne  vedem. 
De  departe,  cel  mai  mult  îmi  plac  brățările.  Multe.  Să  le  aud  clinchetul  la  fiecare  mișcare,  să  le  simt  încolăcindu-se  ca  o  felină  în  jurul  încheieturii  mele,  să  le  văd  scânteind  ori  de  câte  ori  întind  mâna  ca  să  iau,  să  dau,  sau  să  scriu  ceva. 
Brandurile  comercializate  de  Splend'or  sunt  multe,  dar  Majorica  mi-a  atras  atenția  de  la  început,  datorită  asocierii  numelui  cu  perlele  produse  în insula  Mallorca,  Spania,  renumite  pentru  simplitate,  calitate  și  pasiune.  Da,  sunt  pasionale  perlele,  sunt  intime  și  unice.  Odată  purtate,  se  pliază  pe  dorințele  și visurile  tale,  devenind  parte  din  tine.




Credeți-mă,  n-am  văzut-o  de  la  început.  A  sărit  pe  mine,  pur  și  simplu.  A  fost  de  parcă  avea  numele  meu  gravat  pe  ea.  Se  potrivea  perfect  la  mâna  mea  stângă,  se  alinta  și  mă  făcea  să  mă  simt  frumoasă.  



Dar ...  eu  venisem  pentru  un  cadou,  nu  să-mi  cumpăr  mie  ceva ...  și  asta  se  dovedea  a  fi  o  mare  problemă.
Și  mi-am  amintit  de  un  fost  prieten  din  liceu.  Pe  vremea  aceea,  bijuteriile  din  metale  prețioase  erau  prohibite,  trebuia  să  te  înscrii  pe  liste  de  așteptare   chiar  și  pentru  verighete.  Prietenul  meu  făcuse  rost  de  un  lănțișor  lung,  dintr-un  material  care  nu-și  schimba  culoarea,  nu  mai  țin  minte  despre  ce  material  era  vorba.  Și,  pentru  a  pecetlui  legătura  noastră,  a  rupt  lănțișorul  și  a  făcut  două  brățări  identice,  câte  una  pentru  fiecare. 
Nu,  eu  nu  aveam  de  gând  să rup  brățara.  Ar  fi  fost  ca  și  cum  mi-aș  fi  rupt  mâna.  Dar  am  mai  cumpărat  una  la  fel,  iar  atunci  când  i-am  oferit- o  prietenei  mele,  și-a  amintit  și  ea  de  întâmplarea  cu  pricina  și  mi-a  mulțumit,  vădit  emoționată  de  gest.
Sunt  nebună  după  bijuterii.  Pot  să  stau  ore  în  șir  în  fața  vitrinelor  strălucitoare,  pot  să  probez  bijuterie  după  bijuterie,  să  inventez  povești  cu  și  despre  ele,  să  le  vorbesc  și  să  le  ascult  ca  pe  cele  mai  bune  prietene  ale  mele.
Vorba  soțului   meu,  după  ce,  într-un  final,  reușise  să  mă  scoată  din  magazin:
-   Într-o  viață  anterioară,  tu  ai  fost  ori  bijutier,  ori  hoț. Ori  amândouă!

Articol  scris  pentru  Spring  SuperBlog  2017!





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu